/ Guliver/Getty Images
"За да останат две държави от състезание, в което участваха общо 20 страни, това е признание. България остава в състезанието за завода на "Фолксваген", съобщи пред БТВ министърът на икономиката Емил Караниколов.

Volkswagen все по-близо до Турция

По думите му нашите съседни страни се явяват огромна конкуренция за привличането на инвестиции. На въпрос защо Турция предлага по-добри оферти за привличане на завода - например, покупка на автомобили от завода за държавната администрация, Караниколов съобщи, че България също е предложила примамлива оферта на компанията и в момента все още се очаква нейното решение.

Росен Плевнелиев: Не всичко е загубено за Volkswagen

„През последните години автомобилният клъстер поиска среща с държавата и на нея ни убеди, че България е готова да произвежда цели автомобили. Последните няколко месеца се говори за сериозен интерес от един от най-големите стратегически инвеститори. България има капацитета да произвежда автомобили”, категоричен бе икономическият министър.

Амбициите са да се разкрият нови около 120 000 работни места, да има около 500 компании и по-големи обороти. По отношение на новите изтребители F-16 ще получим това, което плащаме и което искаме. Ще има обаче и надграждане с допълнителните 8 самолета, каза министър Караниколов.

Новият завод на Volkswagen ще бъде в Турция?

Той уточни, че приоритет на правителството е модернизирането на всички сили. "Това, което са поискали военните експерти, това ще получим. Авиацията иска да е модерна, развита и да отговаря на нуждите. Сигурен съм, че това е предвидено от тях”, каза Караниколов. „Министерството на икономиката не разбира от самолети, но имаме пълното доверие на нашите военни експерти, които са заявили параметрите”, допълни той.

Коя е най-скъпата кола в света и кой я притежава? (ВИДЕО)

„Работихме по това България да придобие квалификация и способности да извършва ремонти на определени елементи от тези самолети. При последващи ремонти ще имаме капацитета те да се извършват от българската индустрия, тоест държавни и частни фирми, които тепърва ще се избират. Ще имаме възможността да развиваме пилоти и инженерен състав”, обясни министърът на икономиката.

„Фолксваген“ изтегля още дизелови автомобили?

Това именно е индустриалното сътрудничество български фирми да извършват ремонтите. По този начин оборотите ще остават в България. „Ако през годините успеем да развием този сектор като конкурентен по отношение цени и качество, ще може да участваме в процедури”, каза още министър Караниколов. Той заяви, че няма конфликт с Красимир Каракачанов по отношение на ремонта на самолетите Су-25. Министърът на икономиката призна, че България остава страната с най-ниски заплати в ЕС.
БГНЕС