Volkswagen все по-близо до Турция

Окончателното решение обаче ще бъде обявено най-рано средата на другия месец

/ Guliver/Getty Images
Окончателното решение обаче ще бъде обявено най-рано средата на другия месец
Изборът на германския автомобилен производител "Фолксваген" за изграждане на нов завод все повече клони към Турция. Въпреки че на пресконференция на компанията този въпрос не беше засегнат, в четвъртък управителният съвет е взел решение за построяването на завод в южната ни съседка, съобщава германското издание "Аутомобилвохе", цитирано от Ройтерс.

Новият завод на Volkswagen ще бъде в Турция?

Информацията обаче се оказва противоречива, тъй като друго германско издание - "Ханделсблат", твърди, че окончателно решение за мястото на новата инвестиция на този етап няма и това ще се случи едва през втората половина на август.

Според информацията на специализираното издание "Аутомобилвохе", избраното от "Фолксваген" място за построяване на новия автомобилен завод се намира близо до турския град Измир. Преди няколко седмици същото издание обаче твърдеше, че България има най-голям шанс да бъде избрана за дестинация на мащабната инвестиция, за разлика от бизнес изданието "Ханделсблат", което разпространи информация, че компанията най-вероятно ще построи завода в Турция, но окончателното решение ще бъде взето в средата на този месец. Представители на Фолксваген дадоха съвместна пресконференция с представители на "Форд" относно бъдещите им общи проекти, но въпрос за новия завод в Източна Европа не беше зададен, нито беше потвърдено, дали е взето финално решение. Междувременно лидерът на ДПС Мустафа Карадайъ също изрази позиция по казуса.

ДПА: „Фолксваген“ избира между България и Турция за място за новия си завод

"Не съм запознат с техните аргументите, но предполагам, че общата икономическа среда е една от причините да бъде избрана", твърди Карадайъ.

Зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов заяви, че все още не е получена официална информация, че заводът няма да бъде построен у нас. Според него Турция може да предложи държавна помощ на автомобилната компания, каквато за държава членка на ЕС е недопустима.