Държавната агенция за закрила на детето ще поеме управлението на Националната телефонна линия за деца 116 111, съобщиха от Държавната агенция за закрила на детето.
Номерът, който е единен за цяла Европа, ще остане достъпен от цялата страна и напълно безплатен за обаждащите се. За поддръжката на линията ще бъдат назначени квалифицирани психолози, които да продължат да предоставят денонощно подкрепа и информация.
Юристи по семейно право ще нищят идеите за поправки в Закона за социалните услуги
Ползватели могат да са деца, юноши, техните родители, близки, както и граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца. Ще продължи практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота да се сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.
За периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били проведени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки. Консултациите с деца са 119 530. Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношения родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата, както и за подаване на сигнал за насилие над дете.
Децата най-често са се обръщали към телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град).
За 10 години: 800 000 сигнала на Националната телефонна линия за децата
Част от обажданията са били свързани с любовни връзки и взаимоотношения, като в някои случаи са споделяли за насилие във връзката и опасни интернет запознанства, училищни проблеми и тормоз. Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми – страх и тревожност, както и притеснения за психични заболявания.
Всеки месец е била предоставяна подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си.
Номерът, който е единен за цяла Европа, ще остане достъпен от цялата страна и напълно безплатен за обаждащите се. За поддръжката на линията ще бъдат назначени квалифицирани психолози, които да продължат да предоставят денонощно подкрепа и информация.
Юристи по семейно право ще нищят идеите за поправки в Закона за социалните услуги
Ползватели могат да са деца, юноши, техните родители, близки, както и граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца. Ще продължи практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота да се сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.
За периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били проведени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки. Консултациите с деца са 119 530. Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношения родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата, както и за подаване на сигнал за насилие над дете.
Децата най-често са се обръщали към телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град).
За 10 години: 800 000 сигнала на Националната телефонна линия за децата
Част от обажданията са били свързани с любовни връзки и взаимоотношения, като в някои случаи са споделяли за насилие във връзката и опасни интернет запознанства, училищни проблеми и тормоз. Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми – страх и тревожност, както и притеснения за психични заболявания.
Всеки месец е била предоставяна подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си.