Жюстин Томс: Чарът на интернет - многото възможности
Жюстин Томс: Чарът на интернет - многото възможности / снимка: sxc.hu

 

Жюстин Томс е експерт онлайн медии, онлайн маркетинг и ПР, преподавател в НБУ и автор на книги по същата тема. Активен блогър и деец за развитието на българското уеб пространство. Ръководи уеб агенция Ей Би Си Дизайн енд Комюникейшън, както и Аз медиа със сайтовете Az-jenata.bg, Az-deteto.bg и други. Сега тя споделя своя опит и разкрива тайни от кухнята на интернет маркетинга.

 

Какво е Интернет маркетинг според Вас? Какви са предимствата и недостатъците му?

 

Маркетинг, случващ се в Интернет :) Предимствата му са много - интерактивност, гъвкавост, много възможности, таргетиране, все още много достъпни цени и много безплатни възможности. Недостатъци - че всичко се променя много бързо и някои хора изостават, ако не се включат навреме.

 

Кои са най-ефективните интернет маркетинг канали за Вас?

 

Зависи от типа бизнес, за който говорим, продукта, бренда, таргета. За едни са ефективни едни - за други - други. Няма универсална рецепта, за жалост. В момента са популярни много социалните мрежи, но те не отписват сериозното отношение, което трябва да има всеки бизнес към корпоративния си сайт и блог, например. В това е чарът на интернет - многото възможности.

 

Каква стратегия бихте препоръчали на непрофесионалисти, които започват да се занимават с интернет маркетинг, за да популяризират бизнеса си?

 

Да четат активно. Има вече доста книги по темата, статии излизат всеки ден. Трябва да се следят тенденциите, да се опитва. Предимство на Интернет е, че дава възможност за експериментиране, което от своя страна води до натрупване на опит и все по-добри решения в бъдеше. Не бива да се страхуват да експериментират.

 

Бихте ли споделили за какво ще говорите на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет”?

 

Темата ми ще е фокусирана върху блоговете като решение в нашата онлайн комуникационна стратегия, мястото им, технологични решения, възможности, потенциал. Една все още подценявана сериозно ниша, която е от решаващо значение особено при по-малките фирми и start-up-ите.

 

Бихте ли ни разказали нещо интересно за Вас и Вашата работа? Какво Ви предстои тази година?

 

Занимавам се с онлайн медии и маркетинг от много години и все още ми е много забавно, интересно. Очаквам и 2011-а да не се отличава в това отношение. Имам няколко нови проекта, които вече работим с екипа ми. Ще се видят скоро. Очаквам една добра година за целия бизнес, както и за онлайн бранша в частност.

 

Семинарът “Интернет маркетинг с нулев бюджет” ще се проведе на 6 -7 април 2011 в Интер Експо Център - София. В програмата на семинара са включени теми за имейл маркетинг, маркетинг в социалните медии, корпоративно блогване, вирусен маркетинг, измерване на резултатите, оптимизация за търсачки и управление на репутацията. Лектори на събитието ше са доказани практици в областта на интернет маркетинга, а организатор на семинара е фирма Web and Events.

 

Повече информация за семинара и условията за регистрация можете да намерите на: www.zero-marketing.com.