- Мирослав Найденов за промоции и цени на основни храни
За продължаване на промоциите с цените на основни хранителни продукти ще помоли земеделският министър Мирослав Найденов. Пред Дарик той заяви, че скоро предстои среща с големите търговски вериги, които се включиха в инициативата му за своеобразно задържане на цените на основните храни за три месеца. Според земеделския министър „добрата практика" може да бъде продължена и в следващите тежки месеци.
Задържането на едно равнище на цените на определени хранителни продукти от първа необходимост е социална мярка, смята Мирослав Найденов. По думите му ефектът от инициативата, която е към края си, е положителен.
Според министъра след провеждане на разговорите между него и представителите на търговските вериги, практиката може да продължи, ако не в същата форма, то в някаква различна „форма на промоции".
Найденов припомни, че става дума за основни хранителни продукти, които най-бедните хора слагат на трапезата си. По думите му за тях това е възможност в тежката криза. „Мисля си, че търговските вериги ще го отчетат, но сигурно има увеличено търсене и увеличено потребление", коментира Найденов. Зeмеделският министър подчерта, че това би било добре и за производителите, защото търговските вериги поръчват по-големи количества.
Според министъра задържането на цените на основни храни в определени хипермаркети е социална мярка. Найденов не уточни какъв ще бъде срокът на следващата промоция, договорена от правителството. Според него тя ще е през следващите „най-тежки месеци".
Димитър Зоров от асоциацията на млекопреработвателите каза, че ако министър Найденов компенсира разликата в цените, която ще се получи при задържането, от организацията ще го подкрепят.
За срок от три месеца, считано от 3 август, цените на десет основни хранителни продукта замръзнаха за три месеца в някои търговски вериги по инициатива на земеделското министерство. Става въпрос за стоки родно производство. Социалната кошница включва: хляб - бял и Добруджа, краве кисело мляко, краве прясно мляко, краве масло, кашкавал „Витоша", пилешко месо, свинско месо трупно, най-потребяваните яйца - размер М от десет броя, и кренвирши.