Един от кредиторите на държавните железници е наложил запор на БДЖ. Железниците дължат на компанията „Трансимпекс" АД над 7.4 млн. лв. към 17 декември като натрупаните лихви са за малко повече от 1.5 млн. лв. към 6 октомври. Това може да затрудни планираните от ръководството реформи в железниците. Според изпълнителния директор на холдинг БДЖ Владимир Владимиров, запорът на активите не е от днес, а отпреди няколко месеца.
Обект на запора са дяловете на "Български държавни железници" ЕАД в капитала на "БДЖ Товарни превози" ЕООД и "БДЖ Пътнически превози" ЕООД. Ръководството на железниците има амбицията да продадат "Товарни превози" за близо 200 млн. лв. и с парите да извърши част от реформите. Според изпълнителния директор на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров запорът не е от днес. „Това си е фирма на Васил Божков, това си е от няколко месеца, не е новина", каза Владимиров и допълни: „Сега започват да излизат много неща, може би една част от тях са споменавани от ръководството, но понеже фокусът не е бил насочен към БДЖ, са пропускани. И за Европейската комисия, това, което се казва там, в това комюнике от вчера, не е нищо ново".
Владимиров посочи, че вече 60 служители на железниците са поискали да им бъдат изплатени 6-те заплати обезщетение. Близо 2500 души трябва да бъдат съкратени, заради което синдикатите обявиха започването на стачки. Значителна част от ресурсите за обезщетенията ще дойдат от продажбата на скрап. В следващите дни на борсата ще бъдат предложени 4000 тона старо желязо, каза Владимиров.
Междувременно продължава издирването на над 800-те вагона. Те са започнали да изчезват през 2001 година и дирите им се губят в документацията. Шефът на БДЖ Йордан Недев и председателят на директорския борд Владимир Владимиров обясниха, че става дума за ръчно водената документация. Версии за изчезването на вагоните също няма. „Всичко е възможно, възможно е и извънземните да са ги взели", каза Недев, а Владимиров добави, че е малко вероятно.