2000 000 фактури са издали от електроразпределителното дружество ЧЕЗ за последните три месеца, като рекламациите са само 7000. Това съобщи регионалният мениджър на компанията Любош Павлас.
Проблемите по фактурите са резултат от човешка грешка, а не от грешки по формулата, по която се изчисляват прогнозните суми за плащане, обясни още Любош Павлас. Ясен Груев – говорител на дружеството за България, съобщи, че ЧЕЗ е получила не повече от 20 писмени жалби за тримесечното отчитане на електроенергия. „Има прекалено много случаи, като ще ви дам за пример само две страни, които са големи – Великобритания и Германия, където се отчита веднъж годишно, а се плаща всеки месец и това не противоречи на действащата европейска директива и не представлява проблем”, обясни говорителят на компанията. „Де факто единствената може би страна, която отчита на един месец, е Сърбия. Всички останали отчитат на различни периоди от време – два месеца, три месеца, шест месеца, като една съществена група от държави отчитат веднъж годишно”, каза Груев.
От ЧЕЗ съобщиха, че за последните 12 месеца – от юни 2007-ма до юни 2008-ма броят на безкасовите плащания се е увеличил с над 32 000 броя. От компанията обясниха, че в момента 8,5 % от клиентите заплащат по този начин, като така постъпват 40 процента от приходите
Проблемите по фактурите са резултат от човешка грешка, а не от грешки по формулата, по която се изчисляват прогнозните суми за плащане, обясни още Любош Павлас. Ясен Груев – говорител на дружеството за България, съобщи, че ЧЕЗ е получила не повече от 20 писмени жалби за тримесечното отчитане на електроенергия. „Има прекалено много случаи, като ще ви дам за пример само две страни, които са големи – Великобритания и Германия, където се отчита веднъж годишно, а се плаща всеки месец и това не противоречи на действащата европейска директива и не представлява проблем”, обясни говорителят на компанията. „Де факто единствената може би страна, която отчита на един месец, е Сърбия. Всички останали отчитат на различни периоди от време – два месеца, три месеца, шест месеца, като една съществена група от държави отчитат веднъж годишно”, каза Груев.
От ЧЕЗ съобщиха, че за последните 12 месеца – от юни 2007-ма до юни 2008-ма броят на безкасовите плащания се е увеличил с над 32 000 броя. От компанията обясниха, че в момента 8,5 % от клиентите заплащат по този начин, като така постъпват 40 процента от приходите