От днес поскъпват всички административни такси и услуги, които извършва община Велико Търново. Увеличението на цените бе одобрено на последното юлско заседание на общинския съвет.
От 1 август поскъпват почти всички удостоверения и строителни книжа, които издава общината. От 16 на 50 лв. ще се заплаща за експресно издаване на скици в рамките на работния ден.
Драстично поскъпва и издаването на протокол за съответствие, което вече ще струва 150 лв. От 200 на 300 лв. се увеличава таксата за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация. Поскъпва и одобряването на инвестиционни проекти. Увеличение ще има и на цените за рекламни табели и билбордове.
За пръв път администрацията ще отказва да извършва услуги на длъжниците си и така ще ги принуждава да са коректни. Това обаче се отнася само за техническите услуги.
Местните данъци и такси вече ще издават удостоверение за данъчна оценка само за един работен ден. Новата услуга ще се заплаща между 45 и 60 лв., в зависимост от това дали имотът е деклариран. Повече ще плащаме и за данъчни оценки в останалите регламентирани срокове за издаване – 1 ден, 3 дни и седмица.
С промяната в Наредбата за определяне и администриране на местните данъци и такси се повишават и таксите за детските градини. От новата учебна година вместо по 1 лев на ден родителите ще заплащат по 1,50 лв. От 7 на 10 лв. скача и базовата цена за посещение на детските заведения. Това означава, че при редовно присъствие родителите вече ще заплащат месечна такса от около 45 лв., а не както беше досега – около 30 лв. на месец.
С 20-25% се повишават и таксите за Детската млечна кухня и Домашния социален патронаж.