Дарик Радио е лидер в престижната класация на Superbrands в категорията за Медии, Национално радио. Независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар се провежда за трети път у нас по инициатива на глобалната организация Superbrands.
В различните категории и сектори на класацията бяха номинирани общо 1500 марки, опериращи на българския пазар. 500 от тях бяха избрани за Superbrands в промоционалната програма за 2012-2013 на международната брандинг организация.
Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 29 категории от потребителския сегмент на българския пазар, като Дарик Радио оглавява класацията в сектор Медии, категория Национално радио.
Според резултатите Google е най-силната марка у нас. Някои от досегашните лидери запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика. BMW например измества Mercedes-Benz от първата позиция в категорията "Автомобили", а Apple изпревари Nokia при технологиите.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, в които се реализира програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GFK Bulgaria. Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.