"Община Варна търси различни варианти за финансиране на доставката на нови автобуси за градския транспорт. Едната възможност е чрез европейско финансиране, а другата дружеството със собствени приходи да финансира покупката на возила", заяви кметът на Община Варна Иван Портних.
„Приходите от продажбата на електронни билети ще постъпват в общинското предприятие „ТАСРУД”, а „Градски транспорт” ще остане само оператор, с когото ще се разплащаме за изминат километър. Това ще му даде финансова стабилност и ще може да закупува нови автобуси”, коментира Портних.
Междувременно изпълнителният директор на Градски Транспорт” Злати Златев призна, че много пътници се возят гратис, оправдавайки се с неработещи устройства за електронни билети.
„Имаме големи проблеми с машите за билети в автобусите, защото много често не работят и се жалват при нас, а ние нямам никакво касателство. Много хора се научиха да казват, че са пуснали левче, но машината не им е дала билет. Никой не може да докаже и така пътуват без пари”.
Предпочитат жени за шофьори в градския транспорт, били по-добри от мъжете
Златев добави, че автопаркът на „Градски транспорт” разполага с нови 95 автобуси и 30 тролейбуса. Останалите 60 автобуса са на възраст между 19 и 25 години и вече са навъртели над 1,5 милиона километра.
„Градски транспорт” получи днес два нови специализирани микробуса за хора с увреждания. Те са оборудвани с електрическа хидравлична платформа, шест седящи места и две места за инвалидни колички.
С тях общия брой на такива транспортните средства става осем. Ежедневно микробусите се използват за транспорт на деца и граждани с увреждания от домовете им до детски градини, училища, социални услуги, лечебни заведения, за посещения на институции, културни и спортни дейности.
„Специализираният транспорт за хора с увреждания се финансира от бюджета на Община Варна и е изцяло безплатен за ползвателите. Дневно постъпват между 50-70 заявки, а месечно над 1000.
С новите два микробуса се надявам, че тази услуга ще стане още по-достъпна, работеща и ефективна“, заяви при приемането кметът на Варна Иван Портних. Той добави, че в близките месеци се очакват още два микробуса.
„Приходите от продажбата на електронни билети ще постъпват в общинското предприятие „ТАСРУД”, а „Градски транспорт” ще остане само оператор, с когото ще се разплащаме за изминат километър. Това ще му даде финансова стабилност и ще може да закупува нови автобуси”, коментира Портних.
Live.varna.bg
„Имаме големи проблеми с машите за билети в автобусите, защото много често не работят и се жалват при нас, а ние нямам никакво касателство. Много хора се научиха да казват, че са пуснали левче, но машината не им е дала билет. Никой не може да докаже и така пътуват без пари”.
Предпочитат жени за шофьори в градския транспорт, били по-добри от мъжете
Златев добави, че автопаркът на „Градски транспорт” разполага с нови 95 автобуси и 30 тролейбуса. Останалите 60 автобуса са на възраст между 19 и 25 години и вече са навъртели над 1,5 милиона километра.
Live.varna.bg
С тях общия брой на такива транспортните средства става осем. Ежедневно микробусите се използват за транспорт на деца и граждани с увреждания от домовете им до детски градини, училища, социални услуги, лечебни заведения, за посещения на институции, културни и спортни дейности.
Live.varna.bg
С новите два микробуса се надявам, че тази услуга ще стане още по-достъпна, работеща и ефективна“, заяви при приемането кметът на Варна Иван Портних. Той добави, че в близките месеци се очакват още два микробуса.