Проектът за основен ремонт на Аспаруховия мост предвижда поставяне в асфалта на нагревателна система за топене на лед и сняг. Това разкри пред Дарик арх. Борислав Игнатов от проектантския колектив, разработил проектa за ремонта. Разработката бе съгласувана на заседание на Експертния съвет по устройство на територията през декември.
Поддържането на пътищата чисти и безопасни с подобен метод е често срещана практика в северните държави. Системата може да бъде изградена с помощта на нагревателни кабели, вградени в асфалта. За захранването им може да се ползва електричеството за тролеите, обясни арх. Игнатов.
Инвестиционният проект за ремонт на моста предвижда и инсталиране на автоматизирана система при аварии. Бариери в двата края на моста ще регулират движението на автомобили, като при авария автоматично ще се отбива движението. Предвижда се и светлинна сигнализация и светлинно информационно табло, отбеляза още проектанът.
Триметров парапет ще огражда моста встрани като превантивна мярка срещу самоубийствата. След ремонта по моста трябва да има велоалеи и нови пешеходни зони - от едната страна на моста ще е тротоарът, а от другата - велоалеята.
Няма пари за ремонт на Аспаруховия мост
За ремонта на Аспаруховия мост се говори от доста време. Той ще струва 35 милиона лева и трябваше да започне в началото на тази година. В края на декември обаче регионалният министър Лиляна Павлова обяви, че в бюджета за следващата година не са осигурени необходимите средства за рехабилитация на Аспаруховия мост. Във Варна тя обясни, че това зависи от възможността за добра събираемост на приходите.