Илия Кафалийски: Варна се нуждае от най-малко 15 покрити паркинга
Илия Кафалийски: Варна се нуждае от най-малко 15 покрити паркинга / netinfo

Трафикът и паркирането са само част от болезнените проблеми на Варна. Решение има и то се крие в изграждането на поне 15 покрити паркинга, твърди инж.Илия Кафалийски, кандидат за общински съветник от листата на коалиция „Варна утре” (ВМРО, Новото време, Гергьовден, БНД).

Къде инж.Кафалийски предлага да бъдат построени паркингите и как, според него, ще се осигури финансирането? Отговорите от интервюто с кандидата за общински съветник:

Инж. Кафалийски, как коментирате тази суматоха със странните листовки за нова „синя зона” във Варна?

Всичко може да се очаква преди избори. Алеко го е написал...В този случай обаче става дума за едно от големите вълнения на варненци - трафика и паркирането. Ако нашият град имаше истински грижовни стопани, той отдавна щеше да бъде решен.

Как?
Умно.

Какво означава това?
Това означава преди всичко изработването на съвременен, перспективен общ градоустройствен план. От там тръгва решаването на всички болезнени и нерешени от години проблеми на Варна. Трафикът и паркирането са само част от тях.

Вие например какво бихте направили за това? Ще обещаете ли нещо конкретно като инженер?

Аз не обещавам. Аз искам и мога да работя за решаването на проблема. Варна се нуждае от най-малко 15 покрити паркинга. С два три етажа под земята и толкова над земята. Дори съм мислил по въпроса къде да бъдат построени те.

Къде?
Моето предложение и като гражданин, и като професионалист е следното: по два броя на жп гарата, Морската градина, Спортната зала, Кооперативния пазар, кв. „Васил Левски”. И по един пред общината, РДВР, Часовника, зад Окръжния съд и други. И това трябва да бъде само началото.

А как ще осигурите финансирането?

Стига с този банален въпрос, който е най-лесното оправдание за безхаберие и некомпетентност. Има европейски програми, има инвеститори. На всеки от паркингите, които предлагам, може да има по един етаж с банкомати и офиси на банки, които да вложат в строежа. Така се прави в Щатите. Варненци плащат данъци и трябва да получат нещо в замяна, което прави живота им по-удобен и по-съвременен. Не е нормално да обикаляш четвърт час, за да паркираш и свършиш работа за пет минути. Това е загуба на лично време, време за децата, бизнесът губи.

Звучи логично и разумно.
И лесно. Стига в „онази висока яка сграда” да има общинари, които вместо да използват бюрата си за решаване на кръстословици  да милеят, мислят и най-важното - да се трудят за доброто на нашия град. "Варна утре" предлага точно такива хора.


Това ли е най-големият проблем на варненци?
Вижте, свидетели сме как вече 20 години общонационалните усилия за излизане от икономическата и духовна криза все още не дават очакваните резултати. За съжаление нашият град не прави изключение, въпреки че Община Варна притежава всичко необходимо, за да се превърне във високоразвит индустриален и туристически център с наднационално значение.
В рамките на програмата, която сме разработили, има конкретни предложения за  действия, които стратегически да бъдат приоритет в работата на общината. Едно от основните направления е подобряването на качеството на живот в града ни  - повишаване на здравния статус на варненци,  благоустрояване на междублоковите пространства, намаляване съдържанието на твърдите частици прах в атмосферния въздух чрез редовно миене на улиците, увеличаване дължината на алеите за колоездене в града и крайградските зони, забрана на всякакво движение на МПС в морската градина и т.н.

Защо смятате, че ще се справите?
Аз не съм човек на обещанията. Аз съм човек на действията и твърдо вярвам, че община Варна има нужда от мотивирани кадри, които да променят темпото на работа и да предприемат конкретни мерки, за да стане Варна един от най-добрите градове за живеене не само в България, но и в Европа!