Започва поетапното строителство на 13,4 км от пътя Мездра - Ботевград, лот 2 от км 161 до км 174, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Днес изпълнителят е започнал подготвителните дейности за обезопасяването на обекта, поставянето на знаци, премахване на горния хумусен слой и т. н. Всички дейности, които ще се извършват през следващите дни са в страни от настоящото пътно платно и няма по никакъв начин да възпрепятстват трафика.
Борисов в Кнежа: „Балкански поток“ е с милиард по-евтин от „Южен поток“ (ВИДЕО)
Изграждането на направлението Видин - Ботевград (167 км) започва от един от най-сложните участъци като терен за преминаване. Поради това строителството на близо 33 км от пътя между Мездра и Ботевград е обособено в два участъка - лот 1 (19,3 км) и лот 2 (13,4 км). Изпълнител на лот 2 е ДЗЗД "МБ ЛОТ 2-2019", с участници: "Европейски пътища" АД, "Водно строителство-Благоевград" АД и Вахостав-СК, а.с. Стойността на договора е 266 975 906.88 лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществява МБ КОНСУЛТ ДЗЗД, в което са: КОНТПАС ЕООД, СТРОЛ - 2000 АД, ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД, ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ ЕООД и АРИБАЛ ООД. Техният договор е за 2 316 600 лв. с ДДС.
За лот 1, който е 19,3 км (от км 174 до км 194), има подписан договор за строител и надзор. Изпълнител е Обединение ГЕОПЪТ ЛОТ 1, с участници: "Геострой" и "Пътстрой-92". Стойността на договора е 159 599 936, 26 лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Мездра Консулт", в което са: "Трансконсулт Ц БГ" ООД и "Рутекс" ООД. Техният договор е за 1 476 000 лв. с ДДС. Строителните работи и на този лот също са започнали.
Борисов на път към „Хемус“: Големият ми грях е, че научих в България да се кара без пари (ВИДЕО)
Пътят между Мездра и Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, което е с по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.
Строителството на пътя от Мездра до Ботевград започва до края на годината
За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е изпълнителите да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок.
Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.
Днес изпълнителят е започнал подготвителните дейности за обезопасяването на обекта, поставянето на знаци, премахване на горния хумусен слой и т. н. Всички дейности, които ще се извършват през следващите дни са в страни от настоящото пътно платно и няма по никакъв начин да възпрепятстват трафика.
Борисов в Кнежа: „Балкански поток“ е с милиард по-евтин от „Южен поток“ (ВИДЕО)
Изграждането на направлението Видин - Ботевград (167 км) започва от един от най-сложните участъци като терен за преминаване. Поради това строителството на близо 33 км от пътя между Мездра и Ботевград е обособено в два участъка - лот 1 (19,3 км) и лот 2 (13,4 км). Изпълнител на лот 2 е ДЗЗД "МБ ЛОТ 2-2019", с участници: "Европейски пътища" АД, "Водно строителство-Благоевград" АД и Вахостав-СК, а.с. Стойността на договора е 266 975 906.88 лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществява МБ КОНСУЛТ ДЗЗД, в което са: КОНТПАС ЕООД, СТРОЛ - 2000 АД, ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД, ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ ЕООД и АРИБАЛ ООД. Техният договор е за 2 316 600 лв. с ДДС.
Агенция
Борисов на път към „Хемус“: Големият ми грях е, че научих в България да се кара без пари (ВИДЕО)
Пътят между Мездра и Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, което е с по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.
Строителството на пътя от Мездра до Ботевград започва до края на годината
За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е изпълнителите да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок.
Направлението Видин - Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.