Нощният градски транспорт тръгва в столицата за Великден. От 7 април всяка нощ от 24:00 до 04:00 ч. жителите и гостите на София ще имат на разположение четири линии, които включват по около 50 спирки всяка. 2 лева струва картата, която ще може да се използва цяла нощ за всички нощни трасета. Абонаментните карти за останалите линии няма да важат.
Друга важна промяна е възможността абонаментна карта за една линия на градския транспорт да може да се използва и за други линии, когато трасето е едно и също, дори спирките да не съвпадат.
Промени в градския транспорт в София заради строежа на метрото
Наредбата слага край на глобяването на пътници, които използват карта за една линия, но пътуват с друго превозно средство по същото трасе, заяви Елен Герджиков:
„Ако имате карта за градския транспорт за една линия за трамвай 5, например, ще можете спокойно в цялото продължение на бул. „Борис Трети“ да използвате и автобус 260. Същото важи и за бул. „България“, „Цариградско шосе“ и навсякъде, където имаме тези условия“.
Нощните линии, които тръгват от 7 април, се пресичат в центъра на София и се движат от „Люлин“ 1 и 2 до „Младост“ 4, от „Обеля“ до Студентски град, от „Овча купел“ 2 до Автостанция Изток и от „Гоце Делчев“ до „Дружба“ 2.
Монтират нови табели за улеснение на туристите в столицата
Във всички автобуси ще има контрольори, от които ще се купуват карти, каза председателят на Столичния общински съвет. Той добави, че са предвидени мерки за сигурността на шофьорите и контрольорите:
„Автобусите ще бъдат оборудвани с всички необходими технически средства за безопасност на шофьора и на контрольора. Във всеки автобус ще има контрольор, който ще продава картата за еднократно пътуване и ще следи за това да няма нередовни пътници. Въпросната карта от 2 лева важи за четирите линии в рамките на работното време“.
Герджиков добави, че в момента се оборудват спирките за нощните линии, на които ще има обозначение за номера на линия с буквата „N”. Услугата стартира експериментално за девет месеца.
2019: махат перфораторите в градския, пускат единен билет
Ако е ефективна ще стане постоянна, а ако има нужда, може да се обмисли въвеждане на допълнителни линии. Промените синхронизират със закона и глобите за нередовен пътник.
„Глобата за нередовен пътник става максималната разрешена от закона, а именно 50 лева. В същото време по време на консултациите постъпи и експертно предложение глобата, която се плаща на място на контрольор, да бъде 30 лева, а не както досега 40 лева. Това предложение е обосновано с логичната предпоставка, че глобата, която се плаща на място, трябва да е с достатъчно голяма отстъпка от акта, за да се стимулира плащането на място“, каза Елен Герджиков.
Според наредбата и придвижването с градския транспорт е задължително условие за безплатно използване на буферните паркинги от притежатели на абонаментни карти. Предвижда се безплатно превозване на велосипеди, където има условия за това.
Друга важна промяна е възможността абонаментна карта за една линия на градския транспорт да може да се използва и за други линии, когато трасето е едно и също, дори спирките да не съвпадат.
Промени в градския транспорт в София заради строежа на метрото
Наредбата слага край на глобяването на пътници, които използват карта за една линия, но пътуват с друго превозно средство по същото трасе, заяви Елен Герджиков:
„Ако имате карта за градския транспорт за една линия за трамвай 5, например, ще можете спокойно в цялото продължение на бул. „Борис Трети“ да използвате и автобус 260. Същото важи и за бул. „България“, „Цариградско шосе“ и навсякъде, където имаме тези условия“.
Нощните линии, които тръгват от 7 април, се пресичат в центъра на София и се движат от „Люлин“ 1 и 2 до „Младост“ 4, от „Обеля“ до Студентски град, от „Овча купел“ 2 до Автостанция Изток и от „Гоце Делчев“ до „Дружба“ 2.
Монтират нови табели за улеснение на туристите в столицата
Във всички автобуси ще има контрольори, от които ще се купуват карти, каза председателят на Столичния общински съвет. Той добави, че са предвидени мерки за сигурността на шофьорите и контрольорите:
„Автобусите ще бъдат оборудвани с всички необходими технически средства за безопасност на шофьора и на контрольора. Във всеки автобус ще има контрольор, който ще продава картата за еднократно пътуване и ще следи за това да няма нередовни пътници. Въпросната карта от 2 лева важи за четирите линии в рамките на работното време“.
Герджиков добави, че в момента се оборудват спирките за нощните линии, на които ще има обозначение за номера на линия с буквата „N”. Услугата стартира експериментално за девет месеца.
2019: махат перфораторите в градския, пускат единен билет
Ако е ефективна ще стане постоянна, а ако има нужда, може да се обмисли въвеждане на допълнителни линии. Промените синхронизират със закона и глобите за нередовен пътник.
„Глобата за нередовен пътник става максималната разрешена от закона, а именно 50 лева. В същото време по време на консултациите постъпи и експертно предложение глобата, която се плаща на място на контрольор, да бъде 30 лева, а не както досега 40 лева. Това предложение е обосновано с логичната предпоставка, че глобата, която се плаща на място, трябва да е с достатъчно голяма отстъпка от акта, за да се стимулира плащането на място“, каза Елен Герджиков.
Според наредбата и придвижването с градския транспорт е задължително условие за безплатно използване на буферните паркинги от притежатели на абонаментни карти. Предвижда се безплатно превозване на велосипеди, където има условия за това.