система
система / община Сливен
Система за управление на клиентски опашки работи вече в Центъра за административно обслужване към Община Сливен. През декември тя беше в тестов период, а от 3 януари официално започна да работи. Кметът Стефан Радев посети Центъра и разговаря със служителите.

Те споделиха, че работата им е улеснена и обслужват клиентите по-бързо. Няма струпване на опашки, гражданите изчакват реда си, по-бързо се ориентират и не изпитват затруднения. 

нова система
община Сливен


 Апаратът за издаване на номера е монтиран във фоайето пред Центъра за административно обслужване. Главното меню показва направленията, по които работи всяко гише – гражданска регистрация, адресна регистрация, търговия и транспорт, ТСУ и деловодство.

Всяко главно меню има три подраздела - за получаване на информация, за входиране на документ и  за получаване на документ. Клиентите избират опция и получават своя номер.
 
Клиентският номер и номера на обслужващото гише се изписват на монитор, монтиран в Центъра. Включено е и гласово оповестяване на поредния номер. Служителите разполагат с таблети, чрез които могат да управляват клиентския поток от всяко работно  място. Те могат да повикат нов клиент и да пренасочат гражданите към друго гише при необходимост.
 
Системата е монтирана по предложение на кмета Стефан Радев. При посещението си в Центъра през юли 2017 година той се запозна с проблемите в работния процес.

Единият от тях беше струпването на много хора пред едно гише, което не е желателно заради работата с лични данни на гражданите. Кметът се ангажира да проучи възможността за въвеждането на електронна система за издаване на клиентски номера и от началото на годината тя е факт.

Целта е подобряване обслужването на гражданите и повишаване качеството на услугите.

На ден през Центъра преминават около 200 човека, а Общината предоставя 120 услуги.