99162
НКЖИ: До 2022 пробивът под Централна гара готов, отчуждават 4 имота заради проекта
До 2022 година пробивът под Централна гара ще е готов. Това заяви в Пловдив генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски. Той представи проекта на държавната железопътна компания за изграждане на тунел под гарата в града на тепетата.
Реализацията на пробива ще започне през 2020 година, а стойността му е 45 милиона лева.
Както Дарик вече ви съобщи, проектът предвижда премахването на Бетонния мост. Бутането на надземното съоръжение ще стане обаче след като пробивът бъде готов и Община Пловдив изгради алтернативни пътни връзки между южната и северната част на Пловдив – „Модър-Царевец и разширението на улица „Кукуш“.
Сегашният пешеходен подлез под гарата ще бъде запазен, а новият тунел ще бъде изграден на изток от него. Ще има развръзки по ул. „Димитър Талев“ и бул. „Македония“,
Отчуждените заради проекта имоти ще са 4. Те се намират в район „Южен“.
Пробивът ще започва от бившето кино „Гео Милев“ и ще излиза на бившите хали в Кючук Париж.
„Ние обхващаме един сериозен ареал в направление гара Крумово и гара Скутаре, като единият от лотовете между Скутаре и Белозем-Оризово е пред приключване и остава последната отсечка между Оризово и Михайлово, където предстои ще бъде изградена линията за скорост 160 км/час“, добави генералният директор на НКЖИ.
По думите му до 2022 години вече ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете със 160 км/час между Пловдив и Бургас, като средната скорост на влаковете ще бъде 145 км/час.
Реализацията на пробива ще започне през 2020 година, а стойността му е 45 милиона лева.
Както Дарик вече ви съобщи, проектът предвижда премахването на Бетонния мост. Бутането на надземното съоръжение ще стане обаче след като пробивът бъде готов и Община Пловдив изгради алтернативни пътни връзки между южната и северната част на Пловдив – „Модър-Царевец и разширението на улица „Кукуш“.
netinfo
Отчуждените заради проекта имоти ще са 4. Те се намират в район „Южен“.
Пробивът ще започва от бившето кино „Гео Милев“ и ще излиза на бившите хали в Кючук Париж.
„Ние обхващаме един сериозен ареал в направление гара Крумово и гара Скутаре, като единият от лотовете между Скутаре и Белозем-Оризово е пред приключване и остава последната отсечка между Оризово и Михайлово, където предстои ще бъде изградена линията за скорост 160 км/час“, добави генералният директор на НКЖИ.
По думите му до 2022 години вече ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете със 160 км/час между Пловдив и Бургас, като средната скорост на влаковете ще бъде 145 км/час.