Бетонният мост в Пловдив все пак ще бъде премахнат. Това стана ясно от думите на кмета Иван Тотев след срещата му с ръководството на НКЖИ и част от екипа на проекта за изграждане на пробив под Централна гара в града.
Бутането на моста ще стане обаче след като Община Пловдив изгради алтернативни пътни връзки между южната и северната част на града – „Модър-Царевец“, разширението на улица „Кукуш“ и връзката на „Кукленско шосе“ с бул. „Цар Симеон“.
На паркинга зад спирката срещу Централна гара ще бъде изградена помпена станция, която ще поеме дъждовната вода от "Южен" и така на проблема с наводненията в района ще се сложи край.
Проектът по изграждането на тунела под Централна гара ще се изпълни на два етапа. Предвиждат се развръзки по ул. „Димитър Талев“ и бул. „Македония“, въвеждане на еднопосочни движения, за да се използват и двете ленти на „Димитър Талев“ в зоната, която отвежда към тунела. Трафикът ще влиза от бул. „Македония“ и ще излиза от ул. „Димитър Талев“.
Бетонният мост не може да остане, защото трябва да бъде повдигнат с 1.60 метра, а това не отговаря на стандартите за наклоните и изградените основи няма да издържат на натоварването, обясни Тотев.
„От северната страна има и имоти, които касаят концесията на Централна гара, които са с 30 годишни договори, а от другата страна, откъм тютюневия град, няма съответната регулация, което още веднъж доказва, че повдигането на Бетонния мост няма как да се изпълни технически“, коментира още той.
Въпрос на време е да се вземе решение за алтернативно на сегашното преминаване през жп-линиите на Сточна гара, стана ясно още от думите на кмета на Пловдив.
В понеделник представители на НКЖИ ще представят в детайли пред медиите проектът за тунела под Централна гара. Предвижда се същинските строителни дейности да стартират в края на 2020 или първата половина на 2021 година.