Пловдивската окръжна прокуратура внесе в съда обвинителен акт срещу кантонера и шофьора, причинили тежката катастрофа жп-прелеза между гарите Крумово и Асеновград миналия ноември. При катастрофата загина 30-годишен пътник в автомобила, който бе смазан до неузнаваемост.
60-годишният кантонер Кирил Македонски ще отговаря пред съда за това, че на 12 ноември миналата година, около 6,50 часа, като пазач на жп прелез, на км 8+830, в междугарието Крумово – Асеновград, нарушил правилата за експлоатация на съоръженията, като не спрял движението на автомобили през прелеза и не спуснал бариерите 5 минути преди преминаването на влака. По този начин се стигнало до причиняване по непредпазливост на смъртта на 30-годишния мъж, пътувал в лекия автомобил, който преминал през прелеза.
Искат постоянен арест за кантонера, причинил катастрофа край Асеновград
Според прокуратурата кантонерът бил и пиян, а в кръвта му имало 2,61 промила алкохол. Шофьорът на лекия автомобил "Опел Астра", който преминал през прелеза с висока скорост, не успял да спре и бил блъснат от преминаващ влак, също е с обвинение от прокуратурата. 33-годишният водач ще отговаря за това, че не се е движил със скорост, която да му позволи при необходимост да спре и по непредпазливост е причинил смъртта на 30-годишния си брат, който пътувал до него в колата.
От прокуратурата припомниха, че на 12 ноември 2019 г., около 6,30 часа, виновният шофьор и брат му, тръгнали от село Караджово към Асеновград, където работели. Братът бил на седалката до водача. По пътя шофьорът спрял в с. Болярци, откъдето взел и братовчед им. Той седнал зад шофьора и тримата продължили към Асеновград.
Междувременно в 6,32 ч., от жп гара Пловдив към жп гара Асеновград потеглил пътнически влак. Дежурният ръководител на движението уведомил с телефонограма пазачите на прелезите по пътя за заминаването на мотрисата. Кантонерът Кирил Македонски бил дежурен прелезопазач на км 8+830 по това време. Той получил, телефонограмата, записал я в дневника, но поради употребата на алкохол се залисал и не спуснал бариерата.
До 6 години затвор грозят пияния кантонер, причинил инцидента в Асеновград (ВИДЕО)
Влакът се приближил към междугарието и се движел със скорост от 77 км/ч. Машинистът подал продължителен звуков сигнал, като на десетина метра видял, че бариерите на жп прелеза не били спуснати, а пазачът бил навън. Той забелязал и приближаващия се лек автомобил и веднага натиснал електрическата спирачка, но поради тежестта на композицията, мотрисата не могла да спре на по-малко от 150 метра от момента на задействане на спирачката, сочи автотехническата експертиза.
Единият от пострадалите в катастрофата на жп прелеза край Асеновград е с опасност за живота
През това време лекият автомобил приближил към прелеза, като въпреки вдигнатите бариери, водачът не спрял,за да се убеди за приближаването на влак и последвал удар между предната част на автомобила и предната лява част на мотрисата. Колата се завъртяла и се блъснала в стената на прелезопазачницата.
При ударите били ранени водачът на колата, брат му и братовчед им, а колата била смачкана до неузнаваемост. Ранените били откарани в болница, където на 17 ноември починал 30-годишният брат на водача. Той бил с тежки наранявания и черепно-мозъчна травма, а другите двама пострадали били с по-леки рани и получили средни телесни повреди, уточняват от прокуратурата.
Влак помете кола край Асеновград, кантонерът бил пиян (ВИДЕО)
По делото е установено, че машинистът е спазил правилата за движение, като дори и да е бил предприел екстрено спиране, не е можел да предотврати удара. Според експертизата шофьорът на колата е карал с 60 км/ч. и не се е съобразил със знаците, според които е трябвало да шофира с 40 км/ч., за да спре безопасно.
По делото са разпитани свидетели, иззети веществени доказателства, извършени експертизи и др. Наказанието, предвидено в закона, за престъплението, в което са обвинени двамата, е от 3 до 15 г. „лишаване от свобода“.
60-годишният кантонер Кирил Македонски ще отговаря пред съда за това, че на 12 ноември миналата година, около 6,50 часа, като пазач на жп прелез, на км 8+830, в междугарието Крумово – Асеновград, нарушил правилата за експлоатация на съоръженията, като не спрял движението на автомобили през прелеза и не спуснал бариерите 5 минути преди преминаването на влака. По този начин се стигнало до причиняване по непредпазливост на смъртта на 30-годишния мъж, пътувал в лекия автомобил, който преминал през прелеза.
Искат постоянен арест за кантонера, причинил катастрофа край Асеновград
Според прокуратурата кантонерът бил и пиян, а в кръвта му имало 2,61 промила алкохол. Шофьорът на лекия автомобил "Опел Астра", който преминал през прелеза с висока скорост, не успял да спре и бил блъснат от преминаващ влак, също е с обвинение от прокуратурата. 33-годишният водач ще отговаря за това, че не се е движил със скорост, която да му позволи при необходимост да спре и по непредпазливост е причинил смъртта на 30-годишния си брат, който пътувал до него в колата.
От прокуратурата припомниха, че на 12 ноември 2019 г., около 6,30 часа, виновният шофьор и брат му, тръгнали от село Караджово към Асеновград, където работели. Братът бил на седалката до водача. По пътя шофьорът спрял в с. Болярци, откъдето взел и братовчед им. Той седнал зад шофьора и тримата продължили към Асеновград.
Междувременно в 6,32 ч., от жп гара Пловдив към жп гара Асеновград потеглил пътнически влак. Дежурният ръководител на движението уведомил с телефонограма пазачите на прелезите по пътя за заминаването на мотрисата. Кантонерът Кирил Македонски бил дежурен прелезопазач на км 8+830 по това време. Той получил, телефонограмата, записал я в дневника, но поради употребата на алкохол се залисал и не спуснал бариерата.
До 6 години затвор грозят пияния кантонер, причинил инцидента в Асеновград (ВИДЕО)
Влакът се приближил към междугарието и се движел със скорост от 77 км/ч. Машинистът подал продължителен звуков сигнал, като на десетина метра видял, че бариерите на жп прелеза не били спуснати, а пазачът бил навън. Той забелязал и приближаващия се лек автомобил и веднага натиснал електрическата спирачка, но поради тежестта на композицията, мотрисата не могла да спре на по-малко от 150 метра от момента на задействане на спирачката, сочи автотехническата експертиза.
Единият от пострадалите в катастрофата на жп прелеза край Асеновград е с опасност за живота
През това време лекият автомобил приближил към прелеза, като въпреки вдигнатите бариери, водачът не спрял,за да се убеди за приближаването на влак и последвал удар между предната част на автомобила и предната лява част на мотрисата. Колата се завъртяла и се блъснала в стената на прелезопазачницата.
При ударите били ранени водачът на колата, брат му и братовчед им, а колата била смачкана до неузнаваемост. Ранените били откарани в болница, където на 17 ноември починал 30-годишният брат на водача. Той бил с тежки наранявания и черепно-мозъчна травма, а другите двама пострадали били с по-леки рани и получили средни телесни повреди, уточняват от прокуратурата.
Влак помете кола край Асеновград, кантонерът бил пиян (ВИДЕО)
По делото е установено, че машинистът е спазил правилата за движение, като дори и да е бил предприел екстрено спиране, не е можел да предотврати удара. Според експертизата шофьорът на колата е карал с 60 км/ч. и не се е съобразил със знаците, според които е трябвало да шофира с 40 км/ч., за да спре безопасно.
По делото са разпитани свидетели, иззети веществени доказателства, извършени експертизи и др. Наказанието, предвидено в закона, за престъплението, в което са обвинени двамата, е от 3 до 15 г. „лишаване от свобода“.