Общински съвет - Плевен прие серия от решения, свързани с пуска в експлоатация на новото Регионално депо за отпадъци. Решенията касаят отчисленията, които Община Плевен внася ежемесечно към РИОСВ съгласно чл.64 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ и чл.20 от Наредба №7.
„Към 24 август 2016 г. парите по тази сметка, внесени от Община Плевен, са общо в размер на 4 685 557,61 лв. Тези средства не можеха да се ползват преди пуска на Регионалното депо. На практика сега, с тази серия от решения, ние започваме поетапно възстановяване на тези средства обратно в бюджета на Община Плевен и тяхното разходване съгласно изискванията на закона - единствено и само за дейности по чистота", обясни на брифинг Председателят на Общинския съвет Мартин Митев.
С първото решение Общинският съвет актуализира сборния общински бюджет за 2016 г. - увеличава се приходната и съответно разходната част с 380 568,47 лв. Сумата представлява 50% от внесените общо 761 136,95 лв. за 2014 г. отчисления и е възстановена от РИОСВ - Плевен по сметка на Общината с платежно от 19.08.2016г.
Второто решение дава право средства от набраните отчисления да се ползват за сепариране на смесени битови отпадъци и оползотворяване чрез компостиране на зелени отпадъци в новоизграденото Регионално депо. Общата прогнозна стойност на дейностите за сепариране и компостиране на отпадъци за месец е съответно 98 280 лв. и 16 790 лв.
С третото си решение съветниците определиха, средства от набрани отчисления да се ползват и за извършване на доставки, необходими за работата на Регионалното депо за отпадъци. Става дума за осигуряване на контейнери за сепариращата инсталация и за Центъра за предаване на отпадъци, за контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци, доставка на мобилни дизелови резервоари, на мотокар 3,5 т, доставка и монтаж на кран. Посочената обща прогнозна стойност на необходимите доставки е 877 320 лв.
Четвъртото решение, касаещо поетапното усвояване на отчисленията по чл.64 от ЗУО, е за ползване на средства за изготвяне на морфологичен анализ на битовите отпадъци, образувани на територията на общината. За анализа Община Плевен има сключен договор от 07.09.2015 г. с изпълнител, определен по реда на Закона за обществените поръчки. Общата стойност на договора е 78 600 лв. с ДДС.