Основен проблем при функционирането на Единен европейски номер 112 в страната е, че хората не го използват по предназначение. Той е за спешни повиквания, а не за получаване на информация. Това съобщи днес в Плевен главният директор на “Национална система 112” Стоян Граматиков.
От 43 915 обаждания, приети от Плевенска област, само 2 000 са реални случаи, по които е работено и хората наистина са имали нужда от помощ. 15977 са обаждания от община Плевен, най-малко са от община Никопол – 1 585. Има и случаи на злонамерени обаждания, съобщи Граматиков, но все още наказани за това няма. Законовата уредба предвижда за подобни действия глобата да е от 300 до 20 000 лв.
Стоян Граматиков подчерта, че телефоните 150,160 и 166, на които до сега хората търсеха помощ в кричини ситуации, продължават да функционират и не са закрити. Обажданията към тях просто ще се пренасочват към центровете на телефон 112. До края на годината със свое решение Министерският съвет трябва да приеме постановление за това пренасочване.
Как действа системата и при какви случаи трябва да се ползва единния европейски номер 112 чуйте в прикачения файл от Стоян Граматиков..