Област Кърджали ще има своя собствена марка, която ще допринесе за повишаването на туристическия потенциал в региона. Това обявиха изпълнителите на европейския проект за създаване на маркетингов туристически продукт на пресконференция днес в Областната администрация Кърджали.
На събитието беше представена „корпоративната идентичност" на областта - логото и слоганът, рекламни банери, визии за билборд, визитни картички, брандирани папки и бланки. Присъстващите бяха запознати с творческата идея, в основата на която е слънцето - според представителите на областта то символизира в най-голяма степен кърджалийския регион. Логото представлява стилизиран фрагмент на глинен съд, изобразяващ слънце и кореспондира с избрания слоган - „Земя на слънце".
В рамките на проекта е изработена и информационна табела, поставена в центъра на Кърджали, която представя територията на областта и седемте съставни общини. Табелата е двуезична, на лицевата й страна е изобразена карта на туристическите обекти в региона, върху която са маркирани населените места, пътните артерии и водещите туристически обекти. Основната информация за тях е представена на гърба на табелата - на български и на английски език. Изпълнителите на проекта представиха и туристическия интернет портал на Кърджали - www.kardzhali-tourism.info. В него е публикувана подробна информация на български и английски език за природните, архитектурните и културно-историческите забележителности в областта, защитените територии, религиозните храмове, музеите и галериите в нея.
Сайтът представя възможностите за лов и риболов в региона, както и основните туристически маршрути и екопътеки. Порталът е основна част от цялостната маркетингова кампания за популяризиране на туристическия потенциал на Кърджали в национален и международен план.
Проектът е финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие" на ЕС и се реализира от фондация „Радио Нова Европа" в сътрудничество с областна администрация в Кърджали и регион Хага.