Проверки по 26 жалби на граждани са извършили инспекторите от РЗОК- Кюстендил. 2/ 3 от тях са основателни и има наложени санкции, коментира директорът на касата д- р Матей Попниколов. Има и жалби, които касаят морално- етичните отношения между лекар и пациент.
"Няма как да влияем на тези отношения. Жалбите трябва да се насочат към съсловните организации, като Българския лекарски съюз или към Регионалната здравна инспекция. От потребителска такса са освободени децата до 18 години, пациенти с определени заболявания, като има точен списък. Налагаме санкции при нарушения", заяви д- р Попниколов.
В Кюстендилска област няма жалби свързани с избор на екип в болниците, но има нарушения свързани с нерегламентирано взети средства. "Проверяваме всяка жалба, имаме служител, който се занимава с обработването им и отговаряме на гражданите за резултатите", допълни директорът на РЗОК- Кюстендил.