На 01.01.2008г. Общински пътнически транспорт наследи 800 хил. лв. задължения, поради липса на политическа воля за покриване на загубите на дружеството, натрупани през последните години, липса на реална цена на билетите за градски транспорт и адекватно управление на дружеството. От началото на 2007 г. рязко се повишиха цените на горивата и петролните продукти - почти с 80 % и 60 % на всички резевни части, / консумативи масла гуми и т.н./. Работните заплати на работещите в дружеството от 2008 г. са повишени с около 25 % , което се налага от конкурентната среда на пазара във фирмите с аналогична дейност, смята координаторт на ГЕРБ д-р Веселина Димова.
От 1 юли 2008 г. се повиши цената на ел. енергията с 18 %, на водата с 10 %. Това е причината себестойността за превоз на пътник за месец юли да стане 0,966 лв. Общинския съвет на 17.07. 2008 г. гласува увеличение на капитала на Общински пътнически транспорт с 200 хил. лв, за да гарантира съществуването на дружеството до четвърто тримесечие на 2008 г.
Запазването на цена от 0,70 лв. за превоз на един пътник в градския транспорт ще натрупа нови задъжения и загуби за транспортното дружество, а ни очаква зимен период с по- високи разходи при обслужването. ОПТ има и социална функция – ние сме задължени да осигурим транспорт на гражданите. Всички натрупани проблеми ни принуждават да вземем трудно и отговорно решение като управляваща партия. Общинските съветници от „Комисията по градоустройство, комунално стопанство и транспорт” прведе изнесено заседание на 22.07.2008г. в ОПТ за да се запознае с реалното състояние.
От 78 автобуса 14 са бракувани при бившия управител, но няма книги, в които да се опишат частите, да се заприходят в склада за инвентаризация, което е извършено от новия управител. Проведена е среща с метрология за проверка на всички контролно измервателни прибори на бензиностанцията и контролния пункт за технически преглед. Назначени са двама дежурни механици за почивните дни по график, а от месец август- хигиенисти за автобусите и тролеите.
Вдигането на цената на билета за градския транспорт на 1лв., ще покрие текущите разходи за определен период, каза д-р Веселина Димова. ПП ГЕРБ като управляваща партия, сме на ясно че гражданите на Габрово очакват повишаване на комфорта на превозването: здрави, надеждни и чисти автобуси, линии с точни часови разписания, приветлив персонал със фирмено работно облекло.Вероятно много от гражданите имат и други предложения. Ние сме отговорени за мнения и предложения по проблемите на градския транспорт. Проучва се участието на дружеството в оперативни програми през 2009 г.- Опазване на околната среда и ще се акцентира в развитието на тролейбусния транспорт като основен за града и отговарящ на Европейските стандарти.
Предстои, анализ на цялата транспортна схема на Габрово, за да бъде оптимизирана, за която ще ангажираме експерти от Института по транспорт, общинския съвет и отговорните от общинска администрация. Идеята за поетапно рециклиране на тролейбусите се разработва- от 21 тролея работят- 9. Ако бъде изградена контактната мрежа от кв. Младост до Консултативна поликлиника и се инвестират допълнителни средства в екологично чистият и икономически изгоден тролейбусен транспорт, ще се решат част от проблемите. Правят се проучвания за закупуване на автобуси на алтернативни горива/ метан, биогорива и др./ Контролът за графика за движение за автобусите ще бъде осъществен с GPS- система, което да информира изпълнението на разписанието им. Ще полагаме усилия за оптимизиране на разходите и запазване тази цена на транспортните услуги, запазва се намалението с 30 % на картите за транспорта.