Габрово като туристическа дестинация е с ново мото и лого
Габрово като туристическа дестинация е с ново мото и лого / Община Габрово

 

„Габрово-сърцето на България" е новото мото на нашия град, като туристическа дестинация. Към него има и лого. Те бяха определени чрез интернет гласуване, като по този начин се определи графичният знак и изречението, които ще представят града, съобщават от местната администрация. 

В едномесечния онлайн вот се включиха 1 165 души, които трябваше да избират между три проекта. 60% от всички гласували са посочили за свой фаворит предложението на Антония Томова от Габрово, с което тя е и победител в конкурса. На второ място с 19% е проектът на Юлия Зайкова от Габрово, третото място е за Ненко Атанасов - „Постер Хаус" ООД с 14% от гласовете. От общия брой на гласувалите 8% са посочили, че не одобряват нито един от предложените варианти.

В надпреварата участваха 26 автора с близо 60 предложения. Със свои идеи освен от Габрово се включиха и автори от София, Велико Търново, Варна, Пловдив, както и един участник от Македония. Получените проекти бяха разгледани от жури с представители на Община Габрово, Консултативния съвет по туризъм,  Съюза на българските художници.  

Конкурсът за лого и мото на туристическа дестинация Габрово беше обявен в началото на месец март, като част от заложените дейности в програмата за развитие на туризма в общината през 2010 г. Преди да започне да се налага като отличителен знак, премираният проект предстои да бъде патентован.