До 20 февруари т.г. се удължава срокът за реализация на вече произведените и налични в търговските обекти пилешки продукти, стана ясно след проведена среща между представители на търговските вериги и представители на Българска агенция по безопасност на храните, съобщават от БАБХ.
Срещата бе по инициатива на търговските вериги, където бяха декларирани големи налични количества годни пилешки продукти, но неотговарящи на качествените показатели на влязлата в сила Наредба 32. Във връзка с нея се проверява съдържанието на вода в пилетата.
Българска агенция по безопасност на храните удължи срока, като взе под внимание, че продуктите са годни за консумация и с оглед на икономическата ситуация.
„Не трябва в условия на финансова криза да бъдат унищожавани такива големи количества годна храна. Затова правим тази отсрочка, а търговците от своя страна, чрез съответните пазарни механизми, поеха ангажимент да реализират наличните количества пилешко в рамките на месец.“ – заяви д-р Йордан Войнов, изпълнителен директор на БАБХ.