Две бутилки бира за една бюлетина в балканска община. Практиката наложил безработният Хасан, който със светло пиво стимулирал жителите на общината да гласуват. Дилърът на гласове работил на две смени – първа и втора пред магазин в центъра. Първите пет купени избиратели получили 10 шишета бира. За хаир взели и бонус – две бутилки безалкохолна напитка.
Този забележителен бартер детронира изборното кебапче, заради което площадите на села и градове се одимяваха по време на политическите кампании. Тази година, освен пивото, новост са отдалечените от очите на опонентите горски купони за избиратели, без преспиване.
Старият боб в торбичките с продоволствия прецаква купения вот. Избиратели споделиха недоволството си от качеството на варивото. Казват, че увира трудно.
Хранителните продукти и напитките далеч не изчерпват целия предизборен асортимент. Жители на ромския квартал „Победа“ в Бургас още пазят като скъп спомен от предходния вот- по една лява обувка на човек. Търговци на гласове обещали да им дадат и дясната, ако определен кандидат спечели убедително, но той така и не бил избран. Днес, ромите правят коалиции и шетат из квартала с чифт от две леви обувки.
Според избиратели търговията с гласове е разпределена на географски принцип. Най-евтино се купували електорални единици в крайните квартали, най-скъпо в центъра на Бургас, вероятно заради профила и обществения статус на избирателите.
Чуйте повече по темата в звуковия файл: