В писмо до министърa на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков кметът на Благоевград Костадин Паскалев поиска регулиране на автобусните линии за пътнически превози и равнопоставеност между 14-те общини в региона и Столична община.
Градоначалникът кани за арбитър транспортното ведомство и предлага с негово посредничество да се възстанови реципрочността между възлаганите линии. Ако първоначално открити до Благоевград линии са удължени до друго населено място, да се пресъгласува изпълнението на маршрута до областния град или да се премахне спирката, гласи друго предложение на кметска администрация.
Според Паскалев трябва да се прецизира спирането на всички преминаващи линии относно припокриване на маршрутите на над 80 км. и интервал на движение между тях по-малък от 30 минути. Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията да определи механизма за извършване на тези налагащи се промени с цел нормализиране на превозите и създаване на предпоставки и условия за недопускане на пътно-транспортни произшествия, предлага още кметът на Благоевград.
Писмото до транспортния министър е провокирано от редица тревожни проблеми, възникнали при извършваните обществени превози на пътници по редовните автобусни линии от републиканската транспортна схема в региона, уточняват от общинска администрация. Поради географското разположение на Благоевград в последните 10 години има неоправдано натрупване на автобусни линии и курсове през града в определени часове от деня, довело до пренасищане на автобуси по тези линии, криза на транспортния пазар и спад на икономическите показатели в дейността на фирмите, извършващи обществен превоз на пътници, е друг аргумент за исканите промени.
Ежедневно от Благоевград в посока София тръгват 54 автобуса, с които има възможност да бъдат превозени около 2500 броя пътници, което значително превишава реалния пътникопоток. Възлагат се автобусни линии, съгласувани преди повече от 5 години и неизпълнявани досега при условия и пътникопоток, които не съответстват на сегашния, без да се отчита, че междувременно са договорени и възложени линии, които се изпълняват.
Ако продължи в бъдеще изпълнението на тези линии, ще се стигне до нелоялна конкуренция между превозвачите, което може да доведе до тежки пътни инциденти и тогава отговорността ще се прехвърля неоправдано между фирмите превозвачи, общинските и областните администрации и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, предупреждава благоевградският кмет.