Производители на коли дават дизайна в ръцете на купувача
Производители на коли дават дизайна в ръцете на купувача / снимка: Guliver/Getty Images

Тази година автосалонът в Токио минава под девиза „Технологии плюс фантазия”.
„Това е израз на нашия стремеж да предоставим място, на което посетителите на изложението ще могат да изпитат вълнуващ опит докато откриват за себе си новите технологии”, се казва в официалното заявление на организаторите на автомобилния салон, който се откри днес в японската столица.

Над 30 японски и чуждестранни автомобилни производители участват в демонстрацията на технологии и престиж.

Главно внимание се отделя на технологиите на бъдещето, което изглежда вече почти постигнато – горивните елементи, коли с електрически и хибридни двигатели. Сред тях се откроява новата модификация на популярния седан „Приус” на „Тойота”, който с литър бензин вече минава до 40 км.

Но най-интересен във визуално отношение изглежда е концепт на Нисан.
Това е Teatro for Dayz - най-голямото предизвикателство към автомобилния дизайн, защото конструкцията му дава възможност на водача (и/ или спътниците му) да проявят своята фантазия.

Индивидуалния дизайн облича огромно количество съвременна електроника, позволяваща да се постигне невероятна различност и на интериора, както на екстериора. Teatro for Dayz е представен като първият автомобил от действително ново поколение.

Източник: БГНЕС