Пекин отлага с 1 година първия полет на своя авиолайнер
Пекин отлага с 1 година първия полет на своя авиолайнер / БГНЕС

Китай отложи с една година първия полет на смятания за своя гордост авиолайнер местно производство С919, който ще има капацитет да превозва 168 пасажери, съобщи спонсорираната от държавата Търговска самолетна корпорация на Китай (COMAC).

С тази машина Поднебесната империя се надява да отправи предизвикателство към авиогиганти като Еърбъс и Боинг. Планираният за 2014 година първи полет на С919 обаче няма да може да бъде извършен, съобщава в. "Чайна дейли", като се позовава на анонимен представител на COMAC. Това вероятно ще отложи и пускането в експлоатация на тези самолети, което беше предвидено да стане през 2016 година. Най-вероятно е това да стане през 2018 или 2019 г.

Всъщност един от проблемите е, че на авиокомпаниите в Китай и чужбина ще е необходим срок между две и три години, за да бъдат сертифицирани новите машини като годни за летене според международните стандарти.

В края на 2012 година 15 компании, повечето китайски, изразиха готовност да закупят 380 машини от този вид. Бурното икономическо развитие на Китай породи голямо търсене на самолети, тъй като нарасналите доходи на населението стимулираха разрастването на авиотранспорта.

По оценки на Боинг през следващите две десетилетия Пекин ще се нуждае от нови 5260 пътнически самолета, отбелязва БГНЕС.

От COMAC казват, че машината ще има "китайски характеристики", но за ключови елементи включително двигателите, ще се разчита на чужда технология.