Два големи инциденти за по-малко от пет месеца, в които загинаха 346 души породиха подозрения относно безопасността на новия Боинг 737 МАХ. Стана ясно, че пилотите не са участвали в симулации, защото компанията и властите не са сметнали за нужно.
Откриха сходства в самолетните катастрофи в Етиопия и Индонезия
Много пилоти в САЩ не са били напълно информирани за това как да се справят с новите функции на Боинг 737 МАХ, които включват стабилизиращата система на самолета. Освен това те са проучвали самолета чрез iPad, съобщават от в. "Ню Йорк Таймс", цитирани от Спутник.
Пилотските съюзи на Саутуест Еърлайнс и Американ Еърлайнс признават, че множество пъти са искали от Боинг да им осигурят симулатори за моделите МАХ, но от производителя и американската авиационна администрация решиха, че тези пилоти нямат нужда от допълнителна тренировки, защото те имат опит с Боинг.
ЕС затвори европейското въздушно пространство за Боинг 737 MAX
Оказва се, че софтуерът, който трябва да симулира полет на Боинг 737 МАХ е бил пуснат малко преди самолетът да бъде завършен.
„Те строяха самолета и все още го проектираха”, каза Грег Боуен от Асоциацията на пилотите на Саутуест. „Данните за създаването на симулатор не са били достъпни докато самолета не беше готов да лети”, заяви още той.
Разбилият се етиопски Боинг е последната версия на най-продавания пътнически самолет
Според "Ню Йорк Таймс" групата от пилоти, които са се обучавали на разликата между различните модели на 737 МАХ, без да са летели с тях, те са прочели просто упътване от 13 страници. В това ръководство е нямало и дума за новата система за стабилизиране, която вероятно е и причината за скорошните катастрофи в Етиопия и Индонезия.
Междувременно изпълнителният директор на компанията съобщи, че от Боинг са финализирали софтуерната актуализация и обучението на пилотите във връзка с системата за стабилизация, която вероятно е причина за катастрофата на двата самолета 737 МАХ 8. „Боинг финализа разработването на обявената преди софтуерната актуализация и обучението на пилотите, което да се занимае с поведението и контрола на системата за стабилизация при погрешно отчитане на информация от сензорите”, заяви в изявление Денис Мюленбърг - изпълнителен дирекнор на американската самолетна компания.
По-рано стана ясно, че анализът на данните от черните кутии на самолета на"Етиопиан Еърлайнс” - Боинг 737 МАХ 8 показва сходството с катастрофата на индонезийската авиокомпания Лайън Еър.
Откриха сходства в самолетните катастрофи в Етиопия и Индонезия
Много пилоти в САЩ не са били напълно информирани за това как да се справят с новите функции на Боинг 737 МАХ, които включват стабилизиращата система на самолета. Освен това те са проучвали самолета чрез iPad, съобщават от в. "Ню Йорк Таймс", цитирани от Спутник.
Пилотските съюзи на Саутуест Еърлайнс и Американ Еърлайнс признават, че множество пъти са искали от Боинг да им осигурят симулатори за моделите МАХ, но от производителя и американската авиационна администрация решиха, че тези пилоти нямат нужда от допълнителна тренировки, защото те имат опит с Боинг.
ЕС затвори европейското въздушно пространство за Боинг 737 MAX
Оказва се, че софтуерът, който трябва да симулира полет на Боинг 737 МАХ е бил пуснат малко преди самолетът да бъде завършен.
„Те строяха самолета и все още го проектираха”, каза Грег Боуен от Асоциацията на пилотите на Саутуест. „Данните за създаването на симулатор не са били достъпни докато самолета не беше готов да лети”, заяви още той.
Разбилият се етиопски Боинг е последната версия на най-продавания пътнически самолет
Според "Ню Йорк Таймс" групата от пилоти, които са се обучавали на разликата между различните модели на 737 МАХ, без да са летели с тях, те са прочели просто упътване от 13 страници. В това ръководство е нямало и дума за новата система за стабилизиране, която вероятно е и причината за скорошните катастрофи в Етиопия и Индонезия.
БГНЕС
По-рано стана ясно, че анализът на данните от черните кутии на самолета на"Етиопиан Еърлайнс” - Боинг 737 МАХ 8 показва сходството с катастрофата на индонезийската авиокомпания Лайън Еър.