/ Guliver/Getty Images
Европейската комисия изрази днес недоволство от пренебрегването на ролята на ЕС при представянето на съобщението за откриването на седем планети с размерите на Земята около близка до Слънчевата система звезда.

Откриха планети с условия за живот (СНИМКИ/ВИДЕО)

Откритието бе оповестено снощи от НАСА. Комисията днес поясни, че учените са добили данни за новооткритите планети по проект, финансиран от ЕС и ръководен от астроном от университета в Лиеж (Белгия).

След откритието на НАСА: Има ли разумен живот извън нашата планета?

Ролята и приносът на комисията и на Европа не бяха добре отчетени, това беше европейски проект, заяви говорител на комисията. Възползвам се от това, че в момента в НАСА спят, за да подчертая нашата роля, добави той.

Какво прави новата находка на НАСА толкова значима?

С гордост поздравяваме учените за тяхното откритие, проектът беше финансиран с европейски средства. Това показва, че успехът е възможен при международно сътрудничество. ЕС ще продължи да финансира научни изследвания, а за това проучване бяха осигурени 1.96 милиона евро, поясни ЕК.
Финансирането от ЕС е било осигурено по програмата за търсене на живот извън Слънчевата система. ЕК пояснява, че в този проект НАСА е била "помощник" с осигуряването на техника.