Ученици от България и Румъния ще учат в мрежа
Ученици от България и Румъния ще учат в мрежа / снимка: sxc.hu
Ученици от България и Румъния ще учат в мрежа
59275
Ученици от България и Румъния ще учат в мрежа
  • Ученици от България и Румъния ще учат в мрежа

В продължение на три дни 436 ученици от училища в силистренския град Главиница, от Велико Търново и Русе и три румънски училища ще имат общи учебни занятия. Демонстрационните уроци започват днес от Главиница. Мотото на ученето в мрежа е "Нека учим заедно".

В продължение на три дни 436 ученици от СОУ "Васил Левски" в Главиница, СОУ "Емилиян Станев" във Велико Търново, математическата гимназия "Баба Тонка" в Русе от българска страна и румънските учебни заведения - основното училище "Николае Титулеску" и теоретическа гимназия "Михай Еминеску" в Кълъраш, както и общообразователно училище "Александру Одобеску" в Лехлюи Гара ще имат общи учебни дни през тази седмица. Демонстрационните уроци започват от днес в трите български училища и ще се водят от румънски преподаватели. Мотото на ученето в мрежа е "Нека учим заедно".

Шестте учебни заведения и партньорите им от сдружение "Аccess" и Училищния инспекторат в Кълъраш изпълняват общ проект за изграждане на професионална мрежа за обмен на информация и добри практики, озаглавен "Информационни и комуникационни технологии - движеща сила за промяна в образованието". Той е финансиран чрез оперативната програма "България - Румъния 2007 -2013 г.".

Десет научни кабинета във всяко училище са оборудвани с бели дъски, проектори, персонални компютри за учителите и учениците. Новата техника е свързана в мрежа. Предвижда се да бъдат дигитализирани 40 урока по математика и биология за девети клас като заместител на скъпите учебни пособия. В проекта са включени и обучения на учители.

В хода на работа ще бъде анализирано влиянието на инвестицията върху процеса на обучение и преподаване. Ще се изследват педагогическите методи, както и отношението на учители и ученици към иновацията. Ако мрежовото обучение даде положителни резултати, то може да се превърне в ключов инструмент за постигане на равенопоставеност на учениците от развитите и изостаналите райони, каквато е главната цел на проекта.