Мартеницата е символът на България, следвана от мъгливата родопска утрин и мутрите. Така изглежда класацията, която чужденците и българските читатели на списание „Вагабонд" подредиха. За емблематичните български символи в кампанията са гласували общо 1229 души от десетки страни, сред които Гърция, Турция, Румъния, Казахстан, Съединените Щати, Южна Африка, Южна Корея.
Нито Мадарският конник, нито хълмът „Царевец", нито другите водещи символи в Националната кампания за българските символи, застанаха в челната десетка на читателите на сп. „Вагабонд".
Според Антони Георгиев, главен редактор на списанието, това се дължи на факта, че представата, която чужденците имат за България, е в контраст с тази, която чужденците имат. Основната причина по думите му е, че външният поглед винаги е по-непредубеден.
Десетката в класацията на списанието допълват емблематични неща като красивите жени, съжителството между скъпи коли и магарешки каруци по родните улици, уличните кучета и космополитната централна София.