Хроничното недоспиване заради ранното начало на учебните занятия влияе върху психиката на подрастващите, съобщава сп. "Сайънс адвансис".
Учени под ръководството на Орасио де ла Иглесия от Вашингтонския университет установиха, че пренасянето на учебните занятия за по-късен начален час повишава успеваемостта на учащите се и влияе върху качеството на съня им.
В дни с опасно мръсен въздух: Без занятия извън училище
Било констатирано, че учениците си лягат по-късно не заради продължителното ползване на смартфони и различни джаджи, а заради половото си съзряване, което е съпроводено със смяна на биологичния часовник.
Изследването обхванало две групи тийнейджъри в училища в САЩ през 2016 г., като учебните занятия на 94-ма ученици започвали в 07:50 ч., докато тези на 84 техни връстници - в 08:45 ч.
Учениците в двете групи лягали да спят приблизително по едно и също време.
Расте ли агресията сред децата в училищата?
През 2017 г. онези, чиито занятия започвали по-късно, спели с 34 минути по-дълго в денонощието, чувствали се по-бодри и успеваемостта им в училище била с 5 процента по-висока. Закъсненията им и пропуските в обучението им намалели.
Специалистите смятат, че ако учебните занятия са с още по-късен начален час, това ще донесе повече ползи на учениците.
Учени под ръководството на Орасио де ла Иглесия от Вашингтонския университет установиха, че пренасянето на учебните занятия за по-късен начален час повишава успеваемостта на учащите се и влияе върху качеството на съня им.
В дни с опасно мръсен въздух: Без занятия извън училище
Било констатирано, че учениците си лягат по-късно не заради продължителното ползване на смартфони и различни джаджи, а заради половото си съзряване, което е съпроводено със смяна на биологичния часовник.
Изследването обхванало две групи тийнейджъри в училища в САЩ през 2016 г., като учебните занятия на 94-ма ученици започвали в 07:50 ч., докато тези на 84 техни връстници - в 08:45 ч.
Учениците в двете групи лягали да спят приблизително по едно и също време.
Расте ли агресията сред децата в училищата?
През 2017 г. онези, чиито занятия започвали по-късно, спели с 34 минути по-дълго в денонощието, чувствали се по-бодри и успеваемостта им в училище била с 5 процента по-висока. Закъсненията им и пропуските в обучението им намалели.
Специалистите смятат, че ако учебните занятия са с още по-късен начален час, това ще донесе повече ползи на учениците.