1 на 68 деца е с аутизъм, показват данни на Световната здравна организация за миналата година, цитирани пред Дарик от психолога Станислава Чуринскиене. Днес е Световният ден на информираност за аутизма.
Световен ден за повишаване информираността по въпросите на аутизма
"Преди 10 години децата, които развиваха аутизъм, бяха 1 на 10 000. Към момента са 1 на 68. Много хора казват, че това се дължи на по-прецизната диагностика днес. Реално се дължи на промени в биохимията на децата, което води и до промени в невролгичния им статус", обясни психологът.
Стани един от 400-те приятели на децата аутисти
По нейни думи в цивилизования свят отдавна се знае, че аутизмът е физиологично състояние и се дължи на много фактори. "В цяла Европа системата на здравеопазване е много консервативна по отношение на децата с аутизъм. В България сме много по-гъвкави към биохимичния подход, който означава, че в телата на децата някои вещества са повече, а други по-малко", обясни Станислава Чуринскиене.
Тя бе категорична, че структурираните отглеждане, игра и развиване на реч са от изключително значение за развитието на децата с аутизъм. От особена важност е да се адресират чисто биологичните излишъци и дефицити.
Световен ден за повишаване информираността по въпросите на аутизма
"Преди 10 години децата, които развиваха аутизъм, бяха 1 на 10 000. Към момента са 1 на 68. Много хора казват, че това се дължи на по-прецизната диагностика днес. Реално се дължи на промени в биохимията на децата, което води и до промени в невролгичния им статус", обясни психологът.
Стани един от 400-те приятели на децата аутисти
По нейни думи в цивилизования свят отдавна се знае, че аутизмът е физиологично състояние и се дължи на много фактори. "В цяла Европа системата на здравеопазване е много консервативна по отношение на децата с аутизъм. В България сме много по-гъвкави към биохимичния подход, който означава, че в телата на децата някои вещества са повече, а други по-малко", обясни Станислава Чуринскиене.
Тя бе категорична, че структурираните отглеждане, игра и развиване на реч са от изключително значение за развитието на децата с аутизъм. От особена важност е да се адресират чисто биологичните излишъци и дефицити.