Жените превзеха челото на класация за най-влиятелните знаменитости
Жените превзеха челото на класация за най-влиятелните знаменитости / снимки: sxc.hu

Жени заемат три от петте челни места в списъка на сп. „Форбс" на стоте най-влиятелни знаменитости за 2010 г. (Celebrity Power List). Въпреки световната рецесия, изтъква „Форбс", доходите на знаменитостите остават забележително устойчиви, като тази година звездите са заработили колективно 4,7 млрд. долара, в сравнение с 4,1 млрд. долара през 2009 г.

Поп звездата Лейди Гага прави своя дебют в класацията тази година, а Опра Уинфри си връща позиция номер едно, обобщава Ройтерс. Телевизионната водеща е спечелила 315 млрд. долара, което я поставя начело на списъка за четвърти път. Уинфри си връща челното място от победителката за 2009 г. Анджелина Джоли, която е паднала чак до 18-та позиция в тазгодишната класация по влияние.

Носителката на „Грами" Бионсе се е издигнала до второ място. Певицата е реализирала приходи от 87 млрд. долара от турне и продажби на албуми, наред с успешни сделки в модния и парфюмерийния бизнес.

Режисьорът на „Аватар" Джеймс Камерън се е върнал отново в списъка на стоте за първи път от 1999 г., нареждайки се на трета позиция, след като филмът му събра рекордни приходи от 2,7 млрд. долара в световния боксофис. Дебютантката Гага заема четвърта позиция с приходи от 62 млн. долара, информира БТА.

Голф играчът Тайгър Уудс е петата най-влиятелна знаменитост в света въпреки секс скандала, който го извади от турнирите за пет месеца и го лиши от най-изгодните договори за реклама. Мадона е слязла от трета на десета позиция с едва 58 млн. долара, малко повече от Сандра Бълок, която спечели „Оскар" за най-добра актриса и е регистрирала доходи от 56 млн. долара.

В първата десетка почти всички са американци, с изключение на ирландската група U2, които са седми със 130 млн. долара хонорари, и канадеца Камерън, отбелязва АФП. Класацията на „Форбс" се базира на приходи от шоубизнеса през последните 12 месеца и публикации в печатните и онлайн медии, телевизията, радиото и социалните мрежи.