Разкриха какво да хапваме, за да живеем по-дълго

Разкриха какво да хапваме, за да живеем по-дълго
Разкриха какво да хапваме, за да живеем по-дълго / ThinkStock/Getty Images

Британски учени доказаха, че хората, които консумират поне 20 грама ядки на ден, са по-малко застрашени от сърдечни болести или рак.

Шепа ядки на ден намалява риска от сърдечни болести с близо 30 процента, от рак - до 15 процента и от внезапна смърт - до 22 на сто. Същото количество изядени ядки намалява наполовина риска от смърт, причинена от дихателни заболявания, а от диабет - с до 40 на сто.

Хапвайте ядки срещу възпаления

"В хранителните изследвания повече внимание се отделя на опасните убийци като болести на сърцето, инфарктите и рака, но сега започваме да анализираме информацията и за други заболявания", каза съавторът на изследването Дагфин Аун от Имперския колеж в Лондон.

"Открихме последователно намаляване на риска от много различни болести. Това е силна индикация, че има истинска връзка между консумацията на ядки и различни полезни за здравето резултати. Ефектът от такова малко количество храна е доста значителен", добави той.

Седем начина да засилим имунната си система

Екипът анализира публикувани изследвания, обхванали над 800 000 участници от цял свят. Включени са всички видове ядки - лешници, орехи, фъстъци.

Неподозираните качества на орехите

"Ядките и фъстъците са с високо съдържание на фибри, магнезий и ненаситени мазнини - основни хранителни съставки за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания, които намаляват нивата на холестерола. Някои ядки, в частност орехите и пеканите, съдържат и много антиоксиданти, което помага при борба с оксидативния стрес и е възможно да намали риска от рак", каза още Аун, цитиран от БТА.

Разкриха какво да хапваме за да живеем подълго
netinfo

И още за полезните храни:

Яжте орехи, пилешко и риба, за да живеете дълго

Високомаслените сирена не са убиец на тънката талия, а извор на здраве

Пийте сок от ряпа, за да сте здрави

Старите традиции в храненето - извор на здраве

Най-здравословните храни за студените зимни месеци