Шефът на "Морска администрация" капитан Живко Петров е отстранен от длъжност заради инцидента със заседналия кораб край Камен бряг, това заяви на извънреден брифинг пред медиите транспортният министър в служебното правителство Христо Алексиев. Според него, кап. Петров не е успял да се справи със ситуацията и е проявил престъпна безотговорност. Мястото му ще бъде заето от кап. Венцислав Иванов.
Ресорният министър подчерта, че няма да позволи саботажи към България, без значение от какви интереси са продиктувани те.
"Когато някои хора пишат сигнали срещу служебното правителство, те работят срещу държавата си. Няма да позволя саботаж и на администрацията към държавата", посочи Христо Алексиев. Според него критиките към служебното правителство, че е имало забавяне в реакцията, са неоснователни и са плод на предизборна кампания. Той подчерта, че не сме пиратска държава и трябва да следваме Кодекса за търговско корабоплаване.
"Нормално е да се даде разумен срок на този корабособственик, на турската фирма, да състави план и да го приведе в действие. В момента, в който видях, че това не се случва, се намесих по най-безкомпромисния начин. В неделя издадох заповед, с която се предприеха всички действия за опзване на общественото здраве и корабът беше задържан", припомни той.
Транспортният министър: Още днес започвам да търся отговорност заради заседналия кораб
Министър Алексиев увери, че се е погрижил безпроблемната работа по спасяването на кораба да продължи.
"Горивото на кораба е източено. Това е направено, защото самото гориво представлява сериозна опасност от замърсяване. Няма данни за сериозно изтичане на товара в морето. Колегите от МОСВ са там всеки ден и правят замервания. Ако има по-критична ситуация, ще реагираме. Разпоредил съм, понеже има 9 човека екипаж, тяхното състояние и това на кораба се наблюдават ежечасно", обясни транспортният министър.
Работи се по пет сценария за безопасност по извеждане на кораба.
"Установени са контакти с две фирми. Разработва се вариант с хеликоптери товарът да бъде изнесен. Вариант е с кран да се опита да се разтоварва, но която и да е технология, трябва да се съгласува с МОСВ. Никаква технология, която не е съгласувана с тях, няма да се въведе в действие. Има и вариант с машини, които са за зърно, проучваме в момента", подчерта Алексиев.
Лошото време спира освобождаването на кораба край Камен бряг
Ако времето се влоши и вълните разбият кораба, има план за евакуация.
"В момента времето е лошо, вълнението е около 3-4 бала, което затруднява укрепването на кораба, за да може да се направи ясен план как да се действа. Търсим прозорец от по-добро време, за да се постави кран, който да постави по-добри котви", допълни министърът.
Той уточни, че в момента тече операция по укрепване на кораба, за да може да се направи ясен план за действие:
"Търся прозорец за по-добро време, за да може да влезе кораб с кран, който да постави допълнителни котви".
Водолаз: Вината за заседналия кораб е политическа
Ресорният министър подчерта, че няма да позволи саботажи към България, без значение от какви интереси са продиктувани те.
"Когато някои хора пишат сигнали срещу служебното правителство, те работят срещу държавата си. Няма да позволя саботаж и на администрацията към държавата", посочи Христо Алексиев. Според него критиките към служебното правителство, че е имало забавяне в реакцията, са неоснователни и са плод на предизборна кампания. Той подчерта, че не сме пиратска държава и трябва да следваме Кодекса за търговско корабоплаване.
"Нормално е да се даде разумен срок на този корабособственик, на турската фирма, да състави план и да го приведе в действие. В момента, в който видях, че това не се случва, се намесих по най-безкомпромисния начин. В неделя издадох заповед, с която се предприеха всички действия за опзване на общественото здраве и корабът беше задържан", припомни той.
Транспортният министър: Още днес започвам да търся отговорност заради заседналия кораб
Министър Алексиев увери, че се е погрижил безпроблемната работа по спасяването на кораба да продължи.
"Горивото на кораба е източено. Това е направено, защото самото гориво представлява сериозна опасност от замърсяване. Няма данни за сериозно изтичане на товара в морето. Колегите от МОСВ са там всеки ден и правят замервания. Ако има по-критична ситуация, ще реагираме. Разпоредил съм, понеже има 9 човека екипаж, тяхното състояние и това на кораба се наблюдават ежечасно", обясни транспортният министър.
Работи се по пет сценария за безопасност по извеждане на кораба.
"Установени са контакти с две фирми. Разработва се вариант с хеликоптери товарът да бъде изнесен. Вариант е с кран да се опита да се разтоварва, но която и да е технология, трябва да се съгласува с МОСВ. Никаква технология, която не е съгласувана с тях, няма да се въведе в действие. Има и вариант с машини, които са за зърно, проучваме в момента", подчерта Алексиев.
Лошото време спира освобождаването на кораба край Камен бряг
Ако времето се влоши и вълните разбият кораба, има план за евакуация.
"В момента времето е лошо, вълнението е около 3-4 бала, което затруднява укрепването на кораба, за да може да се направи ясен план как да се действа. Търсим прозорец от по-добро време, за да се постави кран, който да постави по-добри котви", допълни министърът.
Той уточни, че в момента тече операция по укрепване на кораба, за да може да се направи ясен план за действие:
"Търся прозорец за по-добро време, за да може да влезе кораб с кран, който да постави допълнителни котви".
Водолаз: Вината за заседналия кораб е политическа