За първи път: Борисов не бил най-споменаваният в предизборната кампания
За първи път: Борисов не бил най-споменаваният в предизборната кампания / снимка: Пресцентър МС
За първи път Бойко Борисов не е бил най-споменаваната личност по време на предизборна кампания
91477
За първи път Бойко Борисов не е бил най-споменаваната личност по време на предизборна кампания
  • За първи път Бойко Борисов не е бил най-споменаваната личност по време на предизборна кампания

Премиерът в оставка Бойко Борисов за първи път не е най-споменаваната политическа фигура по време на предизборна кампания. Това сочи проучване на фондация „Медийна демокрация" и агенция „Маркет Линкс". Според експерта Орлин Спасов, медиите вече не са основен фактор за мобилизиране на предизборната кампания. Това личи от положителния образ в трите национални телевизии, който има кандидата на ГЕРБ Цецка Цачева и комичните коментари, които тя събира в социалните мрежи, обясни Спасов.

Бойко Борисов беше награден с Големия кръст за граждански заслуги на Унгария (СНИМКИ)

Двамата основни претенденти за президентския пост Цецка Цачева и вече новозибрания държавен глава Румен Радев са най-често срещаните личности в медиите, по време на кампанията. Премиерът в оставка Бойко Борисов за първи път отстъпва лидерската позиция, заяви Добромир Живков от „Маркет Линкс".

"Предизборната кампания е специфичен вид период, отразяващ специфичен вид медийно поведение, но за първи път от доста време виждаме Бойко Борисов да не е на първо място сред най-споменаваните лица, но също така за нас в немалка степен е изненада, че той все пак заема трето място в една кампания предизборна със силен мажоритарен елемент, каквато би трябвало да бъде една президентска кампания".

Борисов: Ще останем стожер на стабилността и няма да се подведем по всеобщата лудост

Въпреки високия положителен рейтинг, който Цецка Цачева има в телевизиите, по време на предизборната кампания, тя загуби битката да „Дондуков 2", посочи Орлин Спасов от Фондация „Медийна демокрация".

"Не бива да забравяме безмилостния хумор към нея в социалните мрежи по време на кампанията. Медиите имат все по-важен контрапункт в други канали, където гражданите директно вземат думата и изразяват отношение".