Министерството на отбраната разпространи през деня доклада на Военна полиция за авиоинцидента с МиГ-29 във водите край Шабла, при който загина пилотът подполковник Валентин Терзиев. Според заключението най-вероятната причина за настъпването на катастрофата на 9 юни е „среща на самолета с водната повърхност вследствие на загуба на пространствена ориентация от екипажа при нощни полети над море“.

Четете повече за доклада за авиокатастрофата тук:

Обявиха най-вероятната причина за авиоинцидента с МиГ-29 край Шабла

Съпругата на загиналия подполковник Димитрина Попова коментира изнесения доклад на профила си в социалните мрежи:

"Много информация знам за ВВС, но не знаех, че военнослужещите нареждат на ръководния състав. Кратко, ясно и достатъчно. Благодаря поне за реалните данни, с които посочената основна причина всъщност не е основна", написа тя във фейсбук.

А малко по-късно тя излезе и с още един коментар - "Не разбрах само сега след този доклад да върнем ли наградата и пагона на министъра на отбраната?"

Военен самолет на ВВС падна край Шабла

Загинал е пилотът на изтребителя, който падна край Шабла

Пред NOVA тя заяви, че според нея причината е комплексна и последната такава е в пилота. 

"В стремежа си да си следи целта, най-вероятно не е знаел къде се намира. Затова си има ръководител полети и ръководител стрелби”, заяви  Димитрина Попова. Тя настоява още експертите да стигнат до пълната истината за инцидента. И добави, че има своя версия за фаталния полет.

Последната стойност, която е описана в доклада, е 1400 метра. Той със сигурност е бил по-надолу. Това се четири секунди до водата ”, обясни тя.

Откриха черната кутия на разбилия се в Черно море МиГ-29 (ВИДЕО)

Бившият военен пилот Величко Дерузов е на мнение, че основна роля за трагедията е изиграло и друго: Неправилните действия от ръководството на учението и ръководството на полетите по насочването и пускането на мишената“.

Дерузов обясни и кой е най-явният проблем в полета на майор Терзиев.

Над морето звездите се отразяват и долу в морето. Там няма пространствена ориентировка, нито хоризонт, за да може той да се ориентира“, каза още той.

Записът от черната кутия на полета се очаква да бъде снет в лаборатория в Русия до месец.
 

Вижте пълния текст на доклада: