Министерството на отбраната разпространи през деня доклада на Военна полиция за авиоинцидента с МиГ-29 във водите край Шабла, при който загина пилотът подполковник Валентин Терзиев. Според заключението най-вероятната причина за настъпването на катастрофата на 9 юни е „среща на самолета с водната повърхност вследствие на загуба на пространствена ориентация от екипажа при нощни полети над море“.
Четете повече за доклада за авиокатастрофата тук:
Обявиха най-вероятната причина за авиоинцидента с МиГ-29 край Шабла
Съпругата на загиналия подполковник Димитрина Попова коментира изнесения доклад на профила си в социалните мрежи:
"Много информация знам за ВВС, но не знаех, че военнослужещите нареждат на ръководния състав. Кратко, ясно и достатъчно. Благодаря поне за реалните данни, с които посочената основна причина всъщност не е основна", написа тя във фейсбук.
А малко по-късно тя излезе и с още един коментар - "Не разбрах само сега след този доклад да върнем ли наградата и пагона на министъра на отбраната?"
Военен самолет на ВВС падна край Шабла
Загинал е пилотът на изтребителя, който падна край Шабла
Пред NOVA тя заяви, че според нея причината е комплексна и последната такава е в пилота.
"В стремежа си да си следи целта, най-вероятно не е знаел къде се намира. Затова си има ръководител полети и ръководител стрелби”, заяви Димитрина Попова. Тя настоява още експертите да стигнат до пълната истината за инцидента. И добави, че има своя версия за фаталния полет.
„Последната стойност, която е описана в доклада, е 1400 метра. Той със сигурност е бил по-надолу. Това се четири секунди до водата ”, обясни тя.
Откриха черната кутия на разбилия се в Черно море МиГ-29 (ВИДЕО)
Бившият военен пилот Величко Дерузов е на мнение, че основна роля за трагедията е изиграло и друго: „Неправилните действия от ръководството на учението и ръководството на полетите по насочването и пускането на мишената“.
Дерузов обясни и кой е най-явният проблем в полета на майор Терзиев.
„Над морето звездите се отразяват и долу в морето. Там няма пространствена ориентировка, нито хоризонт, за да може той да се ориентира“, каза още той.
Записът от черната кутия на полета се очаква да бъде снет в лаборатория в Русия до месец.
Четете повече за доклада за авиокатастрофата тук:
Обявиха най-вероятната причина за авиоинцидента с МиГ-29 край Шабла
Съпругата на загиналия подполковник Димитрина Попова коментира изнесения доклад на профила си в социалните мрежи:
"Много информация знам за ВВС, но не знаех, че военнослужещите нареждат на ръководния състав. Кратко, ясно и достатъчно. Благодаря поне за реалните данни, с които посочената основна причина всъщност не е основна", написа тя във фейсбук.
А малко по-късно тя излезе и с още един коментар - "Не разбрах само сега след този доклад да върнем ли наградата и пагона на министъра на отбраната?"
Военен самолет на ВВС падна край Шабла
Загинал е пилотът на изтребителя, който падна край Шабла
Пред NOVA тя заяви, че според нея причината е комплексна и последната такава е в пилота.
"В стремежа си да си следи целта, най-вероятно не е знаел къде се намира. Затова си има ръководител полети и ръководител стрелби”, заяви Димитрина Попова. Тя настоява още експертите да стигнат до пълната истината за инцидента. И добави, че има своя версия за фаталния полет.
„Последната стойност, която е описана в доклада, е 1400 метра. Той със сигурност е бил по-надолу. Това се четири секунди до водата ”, обясни тя.
Откриха черната кутия на разбилия се в Черно море МиГ-29 (ВИДЕО)
Бившият военен пилот Величко Дерузов е на мнение, че основна роля за трагедията е изиграло и друго: „Неправилните действия от ръководството на учението и ръководството на полетите по насочването и пускането на мишената“.
Дерузов обясни и кой е най-явният проблем в полета на майор Терзиев.
„Над морето звездите се отразяват и долу в морето. Там няма пространствена ориентировка, нито хоризонт, за да може той да се ориентира“, каза още той.
Записът от черната кутия на полета се очаква да бъде снет в лаборатория в Русия до месец.
Вижте пълния текст на доклада: