Синдикатът "Образование" към КТ "Подкрепа" алармира с тревога за поредната медийна и обществена ескалация на обвинения към българските учители по повод на лавинообразно нарастващата агресия в българските образователни институции. Това се посочва в анализ от синдиката, озаглавен "Учителската професия - между агресията и отговорността".
В него се отбелязва, че в последните години всички опити за формиране на нова политика за превенция на агресията в образователната система се правят по възможно най-грешния начин и подход - чрез вменяване на само и единствено повече, предимно административни, задължения за българския учител и директор. Резултатът от това при ситуации на агресия е негативна, тенденциозна и с ужасни последици обществена реакция, нагнетена до истерия и от медиите, с грозни обвинения, публично разследване и предрешени присъди и санкции за педагозите, но без дори и намек за една от основните и важни причини за това - ролята на възпитанието чрез и в агресия вътре в семейството, заявяват от учителския синдикат.
Отново агресия в училище: Възпитател разтървава ученици с бой (ВИДЕО)
И информират, че в новата стратегия за възпитанието в образователния процес отново се акцентира на задълженията на учителя да гради ценности, но волно или неволно се пропуска задължението на родителите/настойниците и отговорността на българското семейство за възпитанието на децата. "Няма и помен за действащи начини за оказване на подкрепа и помощ, както и на санкции за родителите, които не могат, не искат или са се предали да поставят моралните устои и етика на своето дете. Няма налични наказателни инструменти за родители, които с думи и дела са възпитали децата си в агресия, нетолерантност и бруталност", коментират синдикалистите.
Според тях формирането на работеща национална политика за превенция на агресията в образователните институции е задължително обвързана в колаборация с работата и на всички общински и държавни институции, имащи отношение с възпитанието и социализацията - социалните служби, Агенцията за закрила на детето, Министерството на вътрешните работи, общинските администрации и други. За съжаление, това не се вижда ясно изразено и регламентирано в тази стратегия, което поставя на карта ефективността на този важен документ.
След агресията в ловешко училище – разследват в детайли какво точно се е случило
Наредбата за приобщаващото образование дефинира видовете подкрепа при кризисни за образователните дейности ситуации, но липсата на ефективни инструменти за въздействие от страна на учители и директори, отсъствието на всякаква отговорност, която да е вменена на семейството като най-важен елемент в този процес, я превръща в поредния документ на фиктивна образователна политика. Тази липса на ефективна образователна политика за превенция на агресията в българското училище мултиплицира агресията сред учениците. Нарастват непрестанно и ще нарастват гарантирано случаите на насилие - физическо и вербално, на брутални действия между ученици, както и недопустимо такива към учители и директори, се констатира в анализа.
В него Синдикатът "Образование" категорично настоява да се спрат всички публични обвинения към българския учител при брутални действия от деца и ученици, независимо от обекта на насилие - деца или работещи в образователната система. Крайно време е българските институции да се отърсят от неоправдания страх от родителите и ясно и безусловно да им вменят задължението и отговорността да възпитават и социализират, да учат своето дете в толерантност, в зачитане правата на съучениците им и в уважение към учителите. За родителите, които не се справят, да има адекватни санкции и наказания - административни и финансови, по подобие на добрите европейски модели, настояват от учителския синдикат.
Обучават работещи в образованието за справяне с агресия, кибертормоз и тероризъм
И заявяват, че липсата на добри и работещи практики срещу агресията в обществото, респективно в училище, грубите обвинения и предрешеното обществено порицание на учителите, които са винаги дежурните виновни, поставят българския учител в унизителната позиция на виновен за чужди грехове. "Педагозите всекидневно са принудени да търпят обиди от ученици, от родители и "препоръки" от "страхливи" институции. И това е ситуацията в цяла България!", коментират от синдиката.
В анализа се посочва, че в "образователната система вече се усеща осезаемо нарастващо напрежение в бранша, което се генерира от всекидневните проверки и жалки препоръки, които са едно измиване на ръцете на институциите, в случаите на бруталност между ученици, сякаш с презумпцията, че учителите са отговорни и възпитават в агресия. Не спират и обвиненията към директори и учители, защото не са провидци и прорицатели, за да предскажат и предотвратят следващия жесток побой между ученици, а семейството отдавна е абдикирало от крещящия проблем".
Синдикатът "Образование" заявява, че, ако веднага не се приемат адекватни мерки, ако не се извършат необходимите законодателни промени и не се върне авторитетът на българския учител, ако не се спре да бъде сочен с пръст като единствен виновен, и не спрат да му налагат безсмислена бумащина, вместо уважение, то на мястото на 40 000 учители, които излизат от образователната система в следващите години, категорично няма да дойдат млади педагози, дори и при заплата от 2000 лева.
Затова от Синдиката "Образование", с председател Юлиян Петров, призовават да се спрат всички публични обвинения срещу учители и директори, призовават и за повече дискретност и респект към тази професия. "Настояваме образователните институции да бъдат защитени с всички законови средства и кампании, защото материалното се строи бързо и видимо, а духовното - с много години. А кой народ може да върви напред, ако непрекъснато се озърта настрани, защото е заобиколен от душевни руини, морална деградация и брутална агресия. Време е да провидим бъдещето, а не да отглеждаме развалини. Ние от Синдиката няма да спрем да се борим за това", заявяват от учителския синдикат.
В него се отбелязва, че в последните години всички опити за формиране на нова политика за превенция на агресията в образователната система се правят по възможно най-грешния начин и подход - чрез вменяване на само и единствено повече, предимно административни, задължения за българския учител и директор. Резултатът от това при ситуации на агресия е негативна, тенденциозна и с ужасни последици обществена реакция, нагнетена до истерия и от медиите, с грозни обвинения, публично разследване и предрешени присъди и санкции за педагозите, но без дори и намек за една от основните и важни причини за това - ролята на възпитанието чрез и в агресия вътре в семейството, заявяват от учителския синдикат.
Отново агресия в училище: Възпитател разтървава ученици с бой (ВИДЕО)
И информират, че в новата стратегия за възпитанието в образователния процес отново се акцентира на задълженията на учителя да гради ценности, но волно или неволно се пропуска задължението на родителите/настойниците и отговорността на българското семейство за възпитанието на децата. "Няма и помен за действащи начини за оказване на подкрепа и помощ, както и на санкции за родителите, които не могат, не искат или са се предали да поставят моралните устои и етика на своето дете. Няма налични наказателни инструменти за родители, които с думи и дела са възпитали децата си в агресия, нетолерантност и бруталност", коментират синдикалистите.
Според тях формирането на работеща национална политика за превенция на агресията в образователните институции е задължително обвързана в колаборация с работата и на всички общински и държавни институции, имащи отношение с възпитанието и социализацията - социалните служби, Агенцията за закрила на детето, Министерството на вътрешните работи, общинските администрации и други. За съжаление, това не се вижда ясно изразено и регламентирано в тази стратегия, което поставя на карта ефективността на този важен документ.
След агресията в ловешко училище – разследват в детайли какво точно се е случило
Наредбата за приобщаващото образование дефинира видовете подкрепа при кризисни за образователните дейности ситуации, но липсата на ефективни инструменти за въздействие от страна на учители и директори, отсъствието на всякаква отговорност, която да е вменена на семейството като най-важен елемент в този процес, я превръща в поредния документ на фиктивна образователна политика. Тази липса на ефективна образователна политика за превенция на агресията в българското училище мултиплицира агресията сред учениците. Нарастват непрестанно и ще нарастват гарантирано случаите на насилие - физическо и вербално, на брутални действия между ученици, както и недопустимо такива към учители и директори, се констатира в анализа.
В него Синдикатът "Образование" категорично настоява да се спрат всички публични обвинения към българския учител при брутални действия от деца и ученици, независимо от обекта на насилие - деца или работещи в образователната система. Крайно време е българските институции да се отърсят от неоправдания страх от родителите и ясно и безусловно да им вменят задължението и отговорността да възпитават и социализират, да учат своето дете в толерантност, в зачитане правата на съучениците им и в уважение към учителите. За родителите, които не се справят, да има адекватни санкции и наказания - административни и финансови, по подобие на добрите европейски модели, настояват от учителския синдикат.
Обучават работещи в образованието за справяне с агресия, кибертормоз и тероризъм
И заявяват, че липсата на добри и работещи практики срещу агресията в обществото, респективно в училище, грубите обвинения и предрешеното обществено порицание на учителите, които са винаги дежурните виновни, поставят българския учител в унизителната позиция на виновен за чужди грехове. "Педагозите всекидневно са принудени да търпят обиди от ученици, от родители и "препоръки" от "страхливи" институции. И това е ситуацията в цяла България!", коментират от синдиката.
В анализа се посочва, че в "образователната система вече се усеща осезаемо нарастващо напрежение в бранша, което се генерира от всекидневните проверки и жалки препоръки, които са едно измиване на ръцете на институциите, в случаите на бруталност между ученици, сякаш с презумпцията, че учителите са отговорни и възпитават в агресия. Не спират и обвиненията към директори и учители, защото не са провидци и прорицатели, за да предскажат и предотвратят следващия жесток побой между ученици, а семейството отдавна е абдикирало от крещящия проблем".
Синдикатът "Образование" заявява, че, ако веднага не се приемат адекватни мерки, ако не се извършат необходимите законодателни промени и не се върне авторитетът на българския учител, ако не се спре да бъде сочен с пръст като единствен виновен, и не спрат да му налагат безсмислена бумащина, вместо уважение, то на мястото на 40 000 учители, които излизат от образователната система в следващите години, категорично няма да дойдат млади педагози, дори и при заплата от 2000 лева.
Затова от Синдиката "Образование", с председател Юлиян Петров, призовават да се спрат всички публични обвинения срещу учители и директори, призовават и за повече дискретност и респект към тази професия. "Настояваме образователните институции да бъдат защитени с всички законови средства и кампании, защото материалното се строи бързо и видимо, а духовното - с много години. А кой народ може да върви напред, ако непрекъснато се озърта настрани, защото е заобиколен от душевни руини, морална деградация и брутална агресия. Време е да провидим бъдещето, а не да отглеждаме развалини. Ние от Синдиката няма да спрем да се борим за това", заявяват от учителския синдикат.