СЕМ с идея: Терминът агитация да отпадне от Изборното законодателство
СЕМ с идея: Терминът агитация да отпадне от Изборното законодателство / БГНЕС, архив
СЕМ с идея: Терминът "агитация" да отпадне от Изборното законодателство
85675
СЕМ с идея: Терминът "агитация" да отпадне от Изборното законодателство
СЕМ с идея: Терминът "агитация" да отпадне от Изборното законодателство
  • СЕМ с идея: Терминът "агитация" да отпадне от Изборното законодателство
  • СЕМ с идея: Терминът "агитация" да отпадне от Изборното законодателство

Терминът "агитация" да отпадне от Изборното законодателство. Това предложи председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) в оставка Георги Лозанов. Медийният експерт участва в кръгла маса на тема "Изборен процес - състояние и перспективи".

Форумът е организиран от Централната избирателна комисия и Обществения съвет към ЦИК. Лозанов поиска още цялостна промяна на медийната част в изборното законодателство.

"Това, което се нарича предизборна агитация в медиите, нейните форми, така както се практикува вече от много години, става все по-нискоефективна и все по-безсмислена. Тя не влияе върху вота, или влияе слабо. Фактически това са едни средства, които се влагат, за да може по някакъв начин да се постигне диалог с гражданина. Той да направи своя информиран избор на базата на този диалог. Но този диалог има все по-слаба комуникативна енергия. В резултат на това се получава даже обратна пропорция - колкото по-малък е обемът от средства, вложени в предизборна агитация в медиите, толкова по-добър е резултатът на изборите", заяви Лозанов.