"Аз изисках изготвяне на доклад за състоянието на пътя на АМ „Струма“. Този доклад вече е готов. Участъкът няма Акт 16. Ние установихме, че няма Акт 16, защото не са завършени отчуждителни процедури". Това каза на брифинг министърът на регионалното развитие Виолета Комитова.
Проверката беше поискана след трагичния инцидент на 23 ноември с горящия автобус, при който загинаха 45 души и 7 бяха ранени.
"Катастрофата се случи на път Е-79 от км 287 до км 305 (когато е строен пътят), а днес е от км 0 до км 31, в участъка между селата Даскалово и Долна Диканя. Пътната агенция тогава е възложила пътния строеж. Строител е македонска компания. Историята на този път, като одобрен технически проект и издадено разрешително за строеж, започва през 2002 г.", заяви Комитова.
Обявяват резултатите от проверката в района на трагичния инцидент на „Струма”
По думите ѝ през 2007 г. е изготвен АКТ 15 и отсечката е открита от тогавашния премиер.
"През 2013 г. този път няма габарити на магистрала и по проект той е с ограничение от 90 км/час. Не знам какво се случва, за да се вдигне скоростта на 120 км/ч. Не можем да твърдим, че тази скорост е причина за катастрофата, но пътят не отговаря за такава скорост", обясни Комитова.
Относно качеството на пътната настилка, регионалният министър заяви, че като грапавост тя е добра и е в много добро състояние.
"Маркировката е нещо, което се подновява периодично. Към датата на катастрофата има изпълнена само осовата линия, като имаме 6-месечно забавяне за изпълнение на маркировката. Средната линя при суха настилка е с допустими граници. Мантинелата, наречена "рибешка опашка", която е поставена през 2007 г., е отговаряла на тогавашните норми", допълни Комитова.
Комитова: Има нещо много странно с възникналия пожар в автобуса на АМ „Струма“
Министърът на регионалното развитие поднесе още веднъж съболезнования на близките на жертвите.
"Като първи мерки, които може да предприеме МРРБ, е да отстрани щетите по пътя, да завърши маркировката, да поправи мантинелата и да променим скоростта, с помощта на КАТ от 120 да стане отново до 90 км/ч.", каза още Комитова.
На въпрос кога може да се очаква Акт 16, тя посочи, че от 2002 г. са минали 20 години. "Доста министри са били на власт през това време. Издаването на Акт 16 на този път, след толкова време, е доста трудна задача", подчерта Комитова.
Проверката беше поискана след трагичния инцидент на 23 ноември с горящия автобус, при който загинаха 45 души и 7 бяха ранени.
"Катастрофата се случи на път Е-79 от км 287 до км 305 (когато е строен пътят), а днес е от км 0 до км 31, в участъка между селата Даскалово и Долна Диканя. Пътната агенция тогава е възложила пътния строеж. Строител е македонска компания. Историята на този път, като одобрен технически проект и издадено разрешително за строеж, започва през 2002 г.", заяви Комитова.
Обявяват резултатите от проверката в района на трагичния инцидент на „Струма”
По думите ѝ през 2007 г. е изготвен АКТ 15 и отсечката е открита от тогавашния премиер.
"През 2013 г. този път няма габарити на магистрала и по проект той е с ограничение от 90 км/час. Не знам какво се случва, за да се вдигне скоростта на 120 км/ч. Не можем да твърдим, че тази скорост е причина за катастрофата, но пътят не отговаря за такава скорост", обясни Комитова.
Георги Димитров
"Маркировката е нещо, което се подновява периодично. Към датата на катастрофата има изпълнена само осовата линия, като имаме 6-месечно забавяне за изпълнение на маркировката. Средната линя при суха настилка е с допустими граници. Мантинелата, наречена "рибешка опашка", която е поставена през 2007 г., е отговаряла на тогавашните норми", допълни Комитова.
Комитова: Има нещо много странно с възникналия пожар в автобуса на АМ „Струма“
Министърът на регионалното развитие поднесе още веднъж съболезнования на близките на жертвите.
"Като първи мерки, които може да предприеме МРРБ, е да отстрани щетите по пътя, да завърши маркировката, да поправи мантинелата и да променим скоростта, с помощта на КАТ от 120 да стане отново до 90 км/ч.", каза още Комитова.
На въпрос кога може да се очаква Акт 16, тя посочи, че от 2002 г. са минали 20 години. "Доста министри са били на власт през това време. Издаването на Акт 16 на този път, след толкова време, е доста трудна задача", подчерта Комитова.