96657
Молели родители да не водят децата си на тържества, за да не развалят насладата на другите
Майки на деца със специални образователни потребности са били помолени да не водят децата си на тържествата по случай 8 март, за да не развалят преживяването за останалите деца.
От това се оплакаха в социалните мрежи десетки родители от различни населени места в страната. Оказва се, че има честа практика на изолиране на децата им по повод различни тържествени поводи и мероприятия в детските градини. Малчуганите не са включени в подготвената програма със стихчета, песни и танци, защото имат говорни проблеми или не се справят добре с текста на някоя пиеса в детската градина.
БГ учителка в Германия: Тук камери в градините са недопустими, дисциплина има
Една такава ситуация в столична детска градина предизвика изключителен отзвук в социалните мрежи. Авторът на публикацията е Мария Пеева, известна в интернет като автор в сайта „Мама нинджа“. До нея са достигнали първо сигналите на майки, които са били отпратени от тържествата за Деня на жената, а след разразилата се дискусия в една професионална група за учители във „Фейсбук“ се събужда възмущението на Мария Пеева заради конкретен коментатор – университетски преподавател по педагогика.
България е в топ 10 в света по тормоз в училище
"На 8 март получих писмо от майка, която беше разстроена и сподели, че три майки на деца от групата й се оплакват, че в детската градина са отказали на децата участие в тържествата, като става дума за 3-годишни деца, които не могат да говорят. Дори не ставаше дума дали децата са със специални образователни потребности, с диагноза или състояние или просто деца, които не са се научили да говорят. Майката беше разстроена и ме помоли да споделя и аз го направих. Някой е споделил този пост във групата форум за обсъждане на образователни проблеми. Доц. Елена Петкова ме беше тагнала в отговора си и нейният отговор беше доста провокативен и пренебрежителен към тези деца. Тя казва, че ако едно дете трябвало да мяука на сцената само и само да бъде там, дали ще сме доволни от това. По този начин се изказа", казва Мария Пеева.
Ние се свързахме с доц. Петкова, но до интервю така и не се стигна. Потърсихме обаче психологa Младен Владимиров, който ни обясни до какви последствия може да доведе за едно дете отлъчването му от празник в детската градина:
Наказват дисциплинарно учителка след жалба на ученици, че им дърпа ушите
"Това изключване от тържеството би довело до преживяване на неуспех и би довело до понижаване на самооценката. Второто нещо, което би се случило, най-вероятно е загуба на доверие и то не само на доверие от детето към възрастните - тези, които са считани за лидери и авторитети, за хора, на които може да се доверим, а загуба на доверие от родителите. Нещо повече, в дългосрочен план тази загуба на доверие от страна на детето може да доведе до там, че ако то като дете с някакъв поведенчески проблем се превърне в обект на тормоз в училище или детската градина, то няма да потърси помощ от тези възрастни, а това е много опасно".
Често пъти родителите не искат да разкрият учителите и детските градини, в които срещат подобно отношение. Факт е обаче, че сигнали за такова отношение към децата има в различните краища на страната.
От това се оплакаха в социалните мрежи десетки родители от различни населени места в страната. Оказва се, че има честа практика на изолиране на децата им по повод различни тържествени поводи и мероприятия в детските градини. Малчуганите не са включени в подготвената програма със стихчета, песни и танци, защото имат говорни проблеми или не се справят добре с текста на някоя пиеса в детската градина.
БГ учителка в Германия: Тук камери в градините са недопустими, дисциплина има
Една такава ситуация в столична детска градина предизвика изключителен отзвук в социалните мрежи. Авторът на публикацията е Мария Пеева, известна в интернет като автор в сайта „Мама нинджа“. До нея са достигнали първо сигналите на майки, които са били отпратени от тържествата за Деня на жената, а след разразилата се дискусия в една професионална група за учители във „Фейсбук“ се събужда възмущението на Мария Пеева заради конкретен коментатор – университетски преподавател по педагогика.
България е в топ 10 в света по тормоз в училище
"На 8 март получих писмо от майка, която беше разстроена и сподели, че три майки на деца от групата й се оплакват, че в детската градина са отказали на децата участие в тържествата, като става дума за 3-годишни деца, които не могат да говорят. Дори не ставаше дума дали децата са със специални образователни потребности, с диагноза или състояние или просто деца, които не са се научили да говорят. Майката беше разстроена и ме помоли да споделя и аз го направих. Някой е споделил този пост във групата форум за обсъждане на образователни проблеми. Доц. Елена Петкова ме беше тагнала в отговора си и нейният отговор беше доста провокативен и пренебрежителен към тези деца. Тя казва, че ако едно дете трябвало да мяука на сцената само и само да бъде там, дали ще сме доволни от това. По този начин се изказа", казва Мария Пеева.
Ние се свързахме с доц. Петкова, но до интервю така и не се стигна. Потърсихме обаче психологa Младен Владимиров, който ни обясни до какви последствия може да доведе за едно дете отлъчването му от празник в детската градина:
Наказват дисциплинарно учителка след жалба на ученици, че им дърпа ушите
"Това изключване от тържеството би довело до преживяване на неуспех и би довело до понижаване на самооценката. Второто нещо, което би се случило, най-вероятно е загуба на доверие и то не само на доверие от детето към възрастните - тези, които са считани за лидери и авторитети, за хора, на които може да се доверим, а загуба на доверие от родителите. Нещо повече, в дългосрочен план тази загуба на доверие от страна на детето може да доведе до там, че ако то като дете с някакъв поведенчески проблем се превърне в обект на тормоз в училище или детската градина, то няма да потърси помощ от тези възрастни, а това е много опасно".
Често пъти родителите не искат да разкрият учителите и детските градини, в които срещат подобно отношение. Факт е обаче, че сигнали за такова отношение към децата има в различните краища на страната.