Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до топлинните счетоводители, в която настоява да въведат SMS известяване за датите и часовете, на които ще се извършва редовен отчет на уредите за дялово разпределение на топлинната енергия. Това съобщиха от пресцентъра на Омбудсмана.
Доц. Ковачева адресира препоръката си до 34-те дружества, вписани от Министерството на енергетиката в регистъра на търговците за дялово разпределение.
Омбудсманът алармира: 803 000 души у нас получават пенсии под линията на бедността
Поводът са множеството жалби до институцията на омбудсмана от граждани, които сигнализират, че заради липса на информация не са успели своевременно да осигурят до своите имоти достъп в определените дни и часове за редовен отчет на уредите им за дялово разпределение на топлинна енергия. Тази невъзможност е довела до начисляване на максимален специфичен разход за отопление, както и до чувствително завишаване на изчисленото потребление на топла вода в неотчетените жилища.
„Важно е да се има предвид, че тези високи сметки, формирани „на база“ поради пропуснати сроковете за отчет, често са непосилни за гражданите и те се оказват със запорирани банкови сметки от частни съдебни изпълнители“, пише омбудсманът. При много от тези случаи не става дума за недобросъвестност от страна на гражданите. В голяма част от случаите проблемът засяга собственици на необитаеми жилища, много често те са и в чужбина, но при SMS – известие биха могли да направят организация за достъпа до тях, сочи анализът на Омбудсмана на база жалбите.
Омбудсманът атакува пред Конституционния съд пожизнено намалените пенсии
Доц. Диана Ковачева отбелязва усилията, които топлинните счетоводители полагат след края на отоплителния сезон да оповестяват графици за годишния отчет, като изпращат писма до домоуправителите и разлепват известия във входовете на сградите – етажна собственост. Тя посочва като добра практиката и справките на интернет сайта на топлинните счетоводители за регистрирани клиенти, но е категорична, че това не е достатъчно, защото има неинформирани граждани, които се жалват от неблагоприятните последици.
Това е и причината омбудсманът да настоява всички търговци за дялово разпределение персонално да известяват своите клиенти по електронна поща или чрез SMS за двете дати и часовете на годишния планов отчет, а не само някои от тях, които вече имат подобна система.
Доц. Ковачева адресира препоръката си до 34-те дружества, вписани от Министерството на енергетиката в регистъра на търговците за дялово разпределение.
Омбудсманът алармира: 803 000 души у нас получават пенсии под линията на бедността
Поводът са множеството жалби до институцията на омбудсмана от граждани, които сигнализират, че заради липса на информация не са успели своевременно да осигурят до своите имоти достъп в определените дни и часове за редовен отчет на уредите им за дялово разпределение на топлинна енергия. Тази невъзможност е довела до начисляване на максимален специфичен разход за отопление, както и до чувствително завишаване на изчисленото потребление на топла вода в неотчетените жилища.
„Важно е да се има предвид, че тези високи сметки, формирани „на база“ поради пропуснати сроковете за отчет, често са непосилни за гражданите и те се оказват със запорирани банкови сметки от частни съдебни изпълнители“, пише омбудсманът. При много от тези случаи не става дума за недобросъвестност от страна на гражданите. В голяма част от случаите проблемът засяга собственици на необитаеми жилища, много често те са и в чужбина, но при SMS – известие биха могли да направят организация за достъпа до тях, сочи анализът на Омбудсмана на база жалбите.
Омбудсманът атакува пред Конституционния съд пожизнено намалените пенсии
Доц. Диана Ковачева отбелязва усилията, които топлинните счетоводители полагат след края на отоплителния сезон да оповестяват графици за годишния отчет, като изпращат писма до домоуправителите и разлепват известия във входовете на сградите – етажна собственост. Тя посочва като добра практиката и справките на интернет сайта на топлинните счетоводители за регистрирани клиенти, но е категорична, че това не е достатъчно, защото има неинформирани граждани, които се жалват от неблагоприятните последици.
Това е и причината омбудсманът да настоява всички търговци за дялово разпределение персонално да известяват своите клиенти по електронна поща или чрез SMS за двете дати и часовете на годишния планов отчет, а не само някои от тях, които вече имат подобна система.