98784
Огнеборци се чувстват несигурни в новите пожарни коли
Почти половината от огнеборците в страната смятат новите пожарни коли за несигурни. Това стана ясно от проучване на Синдикалната федерация на служителите на МВР. В анкетата са участвали близо 150 пожарникари. Повод за проучването на синдиката са четири инцидента с този модел противопожарни автомобили през последната година и половина у нас.
На 17 август противопожарен автомобил се обърна в крайпътно дере в района на Куклен. При инцидента бяха затиснати трима пожарникари. Един от тях загина на място. Няколко дни по-късно от Синдикалната федерация на служителите на МВР излязоха с отворено писмо, в което поискаха да бъде направена експертиза дали има технически проблем с новите пожарни коли.
Има ли проблем с новите пожарни коли в страната?
Още тогава председателят на синдиката Валентин Попов обясни, че причината за исканата техническа проверка е, че инцидентът през август е бил четвъртият с този модел противопожарен автомобил за последната година и половина. Попов допълни, че от синдиката имат съмнения, че причината за инцидентите е именно в този модел пожарни автомобили, но все пак е нужно експертно мнение.
Преди обаче експертизата да бъде поискана официално, от профсъюза направиха анкета сред пожарникарите за това дали се чувстват сигурни в новите автомобили. В анкетата са участвали 147 огнеборци: "Искахме да видим колегите от пожарната с какви впечатления са от този конкретен модел автомобил. Резултатите от анкетата затвърждават мнението, че трябва да поискаме наистина доста сериозно техническо изследване. Но решихме да започнем с тази анкета, за да имаме нещо от първа ръка от хората, които ги управляват и пътуват с тях". Попов припомни, че е имало "четири произшествия за година и половина в България и едно в Германия, което според немската прокуратура не е по вина на шофьора".
Синдикатите в МВР искат проверки на зачестилите случаи на инциденти с пожарни коли
48% от участвалите в анкетата пожарникари и водачи на специализираните автомобили са казали, че не се чувстват сигурни при управление и возене в тях. 33% пък са отговорили, че се чувстват сигурни, но по-малко в сравнение с другите автомобили. Едва 8% са казали, че не се притесняват в новия модел специализирани коли: "Освен това, когато бяхме чули за доста високия център на тежестта, бяхме чули и за това, че в определени ситуации правят проблем спирачките. Колегите се оплакват най-вече от това - спирачки и висок център на тежестта, както и от един куп други технически по-дребни проблеми, които не са чак толкова опасни. Но доста от анкетираните водачи на специализирани автомобили в пожарната, твърдят, че автомобилът не се държи добре на пътя".
В проучването някои от пожарникарите споделят, че при скорост около 50 километра в час и заобикаляне на препятствие, без рязко въртене на волана, се изискват сериозни усилия, за да остане автомобилът на пътя. Председателят на синдиката обясни, че не знае дали до момента са правени такива обстойни експертизи. Попов допълни, че проверката е в интерес не само на пожарникарите, които работят с тези автомобили, а и на обществото, което разчита на тях.
Пожарникар загина при пътен инцидент край Куклен
От синдиката са категорични, че ако не получат отговори или исканията им не бъдат изпълнени в разумно време, ще има протести. Въпреки това Попов смята, че вътрешното министерство ще окаже нужното съдействие за експертизите, защото обратното би било проява на крайна безотговорност.
На 17 август противопожарен автомобил се обърна в крайпътно дере в района на Куклен. При инцидента бяха затиснати трима пожарникари. Един от тях загина на място. Няколко дни по-късно от Синдикалната федерация на служителите на МВР излязоха с отворено писмо, в което поискаха да бъде направена експертиза дали има технически проблем с новите пожарни коли.
Има ли проблем с новите пожарни коли в страната?
Още тогава председателят на синдиката Валентин Попов обясни, че причината за исканата техническа проверка е, че инцидентът през август е бил четвъртият с този модел противопожарен автомобил за последната година и половина. Попов допълни, че от синдиката имат съмнения, че причината за инцидентите е именно в този модел пожарни автомобили, но все пак е нужно експертно мнение.
Преди обаче експертизата да бъде поискана официално, от профсъюза направиха анкета сред пожарникарите за това дали се чувстват сигурни в новите автомобили. В анкетата са участвали 147 огнеборци: "Искахме да видим колегите от пожарната с какви впечатления са от този конкретен модел автомобил. Резултатите от анкетата затвърждават мнението, че трябва да поискаме наистина доста сериозно техническо изследване. Но решихме да започнем с тази анкета, за да имаме нещо от първа ръка от хората, които ги управляват и пътуват с тях". Попов припомни, че е имало "четири произшествия за година и половина в България и едно в Германия, което според немската прокуратура не е по вина на шофьора".
Синдикатите в МВР искат проверки на зачестилите случаи на инциденти с пожарни коли
48% от участвалите в анкетата пожарникари и водачи на специализираните автомобили са казали, че не се чувстват сигурни при управление и возене в тях. 33% пък са отговорили, че се чувстват сигурни, но по-малко в сравнение с другите автомобили. Едва 8% са казали, че не се притесняват в новия модел специализирани коли: "Освен това, когато бяхме чули за доста високия център на тежестта, бяхме чули и за това, че в определени ситуации правят проблем спирачките. Колегите се оплакват най-вече от това - спирачки и висок център на тежестта, както и от един куп други технически по-дребни проблеми, които не са чак толкова опасни. Но доста от анкетираните водачи на специализирани автомобили в пожарната, твърдят, че автомобилът не се държи добре на пътя".
В проучването някои от пожарникарите споделят, че при скорост около 50 километра в час и заобикаляне на препятствие, без рязко въртене на волана, се изискват сериозни усилия, за да остане автомобилът на пътя. Председателят на синдиката обясни, че не знае дали до момента са правени такива обстойни експертизи. Попов допълни, че проверката е в интерес не само на пожарникарите, които работят с тези автомобили, а и на обществото, което разчита на тях.
Пожарникар загина при пътен инцидент край Куклен
От синдиката са категорични, че ако не получат отговори или исканията им не бъдат изпълнени в разумно време, ще има протести. Въпреки това Попов смята, че вътрешното министерство ще окаже нужното съдействие за експертизите, защото обратното би било проява на крайна безотговорност.