Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост, няма алтернативен маршрут
Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост, няма алтернативен маршрут / снимки: DarikNews.bg, Русе
Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост, няма алтернативен маршрут
63204
Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост, няма алтернативен маршрут
  • Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост, няма алтернативен маршрут

Дунав мост е отворен за движение, остава забраната за движение на товарни автомобили с обща маса над 10 тона в двете посоки на път І-2 Русе-Разград в срок до 13 април 2013 г. Трафикът се регулира и е поставена необходимата сигнализация. Мярката се налага заради спешни ремонтни работи на пътната настилка и стоманобетонната плоча на мостовото съоръжение. Специалисти направиха оглед на съоръжението, след като вчера в пътното платно се отвори почти еднометрова дупка.

Тежкотоварните автомобили над 10 тона трябва да ползват другите ГКПП с Румъния. След 13 април 2013 г. ремонтните работи ще продължат, като товарният трафик ще бъде възстановен в едната лента за движение. Срокът за строително-монтажните работи е до края на май. След приключването на ремонта движението ще бъде напълно възстановено.

Около месец ще отнеме ремонтът на участъка, съобщи по-рано директорът на дирекция „Развитие на пътната инфраструктура с бюджетни средства” в Агенция „Пътна инфраструктура” Георги Златев. Той посочи, че в този период товарните автомобили над 10 тона ще трябва да ползват други пунктове за преминаване на реката към Румъния. За останалите превозни средства мостът ще бъде отворен, но движението ще се регулира допълнително, уточни още той.

„Проблемът не е никак повърхностен, затова тези огледи са много важни. Те ще трябва да определят как ще се действа по-нататък”, коментираха експерти, които огледаха моста. „Ввсичко, което Областно пътно управление може да направи, е направено”, заяви за Дарик управителят Минчо Минчев. Мостът е обезопасен. Предупредена е НКЖИ, въведено е ограничение на трафика и постоянен мониторинг. Фирмата, която отговаря за поддръжката на моста (Консорциум „Пътно поддържане Шумен”), е в готовност за аварийни мерки, разясни той.

Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост няма алтернативен маршрут
netinfo

„Проблемът в момента води до сериозни загуби за транспортните фирми”, коментира Екатерина Иванова, чиято фирма работи с румънски клиенти. Друг сериозен проблем, пред който са изправени фирмите, е че сайтове на фериботите в Силистра и Свищов, откъдето те се информират, не са обновявани и часовете на заминаване и пристигане на съдовете не са актуални. Това води и до образуване на големи опашки от ТИР-ове там.

Трафикът през Дунав мост не може да бъде спрян, за да се направи капитален ремонт. Той е международна връзка и при затварянето му за ремонт страната ни не може да посочи алтернативен маршрут. Това може да се случи чак след отварянето на Дунав мост 2.

Невъзможно е пълно затваряне на Дунав мост няма алтернативен маршрут
netinfo


Мостът при Русе е строен преди близо 60 години и е проектиран да издържа по-малко натоварване. С годините обаче трафикът и тежестта на превозните средства се увеличава, а материалите, от които е изградено съоръжението, остаряват. Само преди година и половина българската част на Дунав мост беше ремонтирана. Тогава обаче бе подменена само асфалтовата настилка и хидроизолацията. Ремонтът на бетоновата част изисква изцяло спиране на движението, което е към момента остава невъзможно.