Националната агенция за приходите (НАП) ще търси дължимите данъци върху близо 96 млн. лв. доходи, реализирани от общо 7000 физически лица, извършвали онлайн търговия. Данните за осъществените от тях сделки в интернет и придобитите суми от наложени платежи са предоставени от куриерските фирми, съобщават от НАП.
Към момента приходната агенция се е фокусирала върху интернет търговците с най-големи доходи, като постепенно обхватът ще бъде разширяван. Вече са инициирани 3500 телефонни обаждания, сред които 1300 към лица с особено високи печалби от сделки в интернет пространството.
При анализа данъчните се натъкнали на любопитни практики с цел прикриване на дейността и доходите от нея. Например, едни лица фигурират като получатели на наложения платеж, а търговският профил, от който е осъществена сделката, е на безработни. Те твърдят, че носят пратките до определен адрес срещу заплащане от пет лева на курс. Не са малко и случаите на лица, починали преди две и повече години, които имат търговски профили и "реализират" значителни продажби, казват от НАП.
През септември НАП включи в кампанията още 2000 души, които са подали годишни данъчни декларации по чл. 50 от Закона за данъка върху доходите на физически лица, но не са декларирали в тях доходи от наложен платеж.
С данък не се облага само продажбата в интернет на лични и употребявани вещи, уточняват от приходната агенция. "Ако продавате старите си скиобувки, например, или използвано детско столче, не се дължи налог. Ако обаче става дума за регулярни продажби на стоки, които очевидно не са закупени за лична употреба, а с цел търговия и печалба, се дължи и начислява данък, който лицата трябва да декларират в годишната си данъчна декларация за съответната година", посочват от НАП.
Продажбите в интернет, които са с цел печалба, се облагат с данък от 10 или 15 процента, в зависимост от това каква дейност извършват търговците.
НАП започва информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите. Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане, да насърчи доброволното деклариране на приходи и пазаруването от надеждни търговци.
Чрез страниците на приходната агенция във Фейсбук - "Влез в час с данъците" и "Вземи си касовата бележка", ще бъдат разяснявани правата и задълженията на търгуващите в интернет и техните клиенти, както и възможностите им да подадат сигнал, ако попаднат на некоректен търговец.
Към момента приходната агенция се е фокусирала върху интернет търговците с най-големи доходи, като постепенно обхватът ще бъде разширяван. Вече са инициирани 3500 телефонни обаждания, сред които 1300 към лица с особено високи печалби от сделки в интернет пространството.
При анализа данъчните се натъкнали на любопитни практики с цел прикриване на дейността и доходите от нея. Например, едни лица фигурират като получатели на наложения платеж, а търговският профил, от който е осъществена сделката, е на безработни. Те твърдят, че носят пратките до определен адрес срещу заплащане от пет лева на курс. Не са малко и случаите на лица, починали преди две и повече години, които имат търговски профили и "реализират" значителни продажби, казват от НАП.
През септември НАП включи в кампанията още 2000 души, които са подали годишни данъчни декларации по чл. 50 от Закона за данъка върху доходите на физически лица, но не са декларирали в тях доходи от наложен платеж.
С данък не се облага само продажбата в интернет на лични и употребявани вещи, уточняват от приходната агенция. "Ако продавате старите си скиобувки, например, или използвано детско столче, не се дължи налог. Ако обаче става дума за регулярни продажби на стоки, които очевидно не са закупени за лична употреба, а с цел търговия и печалба, се дължи и начислява данък, който лицата трябва да декларират в годишната си данъчна декларация за съответната година", посочват от НАП.
Продажбите в интернет, които са с цел печалба, се облагат с данък от 10 или 15 процента, в зависимост от това каква дейност извършват търговците.
НАП започва информационна кампания, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите. Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане, да насърчи доброволното деклариране на приходи и пазаруването от надеждни търговци.
Чрез страниците на приходната агенция във Фейсбук - "Влез в час с данъците" и "Вземи си касовата бележка", ще бъдат разяснявани правата и задълженията на търгуващите в интернет и техните клиенти, както и възможностите им да подадат сигнал, ако попаднат на некоректен търговец.