/ iStock/Getty Images
Директорът на компанията реагира с отворено писмо на скандала, ще си търси правата в съда за репутационни щети
В отворено писмо директорът на веригата детски магазини "Комсед" защити името на фирмата от "преките внушения и спекулации" на "Хиполенд". В позицията си Галина Гавраилова посочва, че собственикът на другата търговска верига, Мариан Колев, е създал измислен скандал и на практика, с използването на непазарни методи и внушения се е стигнало до изкривяване на пазара и мащабна публична атака.

Прекият ни конкурент на пазара ни нанесе тежки репутационни щети, използвайки политическите събития в страната, отчита още изпълнителният директор на компанията. От "Комсед" заявяват, че никога не са водили разговори за закупуване, продаване или прехвърляне на собственост.

"Злоупотребявайки с доверието на медиите и гражданите на площада, г-н Колев употреби непазарни методи, за да повлияе на пазара, да си осигури нечестно предимство, причинявайки ни финансови, морални и имиджови поражения", пише в отвореното писмо Гавраилова. Тя припомня, че възходът на бизнеса на конкурента й с верига за детски играчки е отбелязан именно през годините на управление на ГЕРБ.

"Припомняме, че възходът на неговия бизнес, не само в търговията с детски играчки, а и в много други сфери (включително строителство), категорично се свързва с последните 10 години, в които управлява водещата днес политическа партия. Надявам се и вярвам, че гражданското общество ще си направи необходимите изводи и ще разбере истината. А за всичко останало ще разчитам на българския съд", категорична е още изпълнителната директорка на "Комсед".


Ето и цялото отворено писмо до медиите:

Отворено писмо

От Галина Огнянова Гавраилова

Изпълнителен директор Комсед АД

През последните дни семейният ни бизнес и моето семейство сме подложени на безпрецедентна по мащабите си публична атака. Част от българските медии бяха подведени и отразиха некоректно и необективно случилото се. Нито веднъж не бе потърсена нашата позиция като засегната страна от преките внушения и спекулации на Мариан Колев, собственик на „Хиполенд“. На практика бяха използвани непазарни методи и нелоялни търговски практики, в резултат на което се стигна до изкривяване на пазара. Никой не изяви  желание да чуе гледната ни точка.

Тъй като бяхме атакувани с огромен брой фалшиви новини и лъжи, ще споделим с българската общественост най-важните факти относно измисления скандал, създаден и генериран от Мариан Колев.

Нашата история надхвърля три десетилетия. Към днешна дата имаме 22 магазина с повече от 250 служители. Ние сме официални представители на водещи световни фирми.
Никога не сме водили лични разговори за закупуване, продаване, прехвърляне на собственост. Всички сделки, свързани с фирмата, или преговори с контрагенти са се извършвали единствено и само през обслужващата ни водеща адвокатска кантора.

Под никаква форма политически лица не участват в моя бизнес, както и никога не съм разговаряла с представители на изпълнителната власт. Никога политически лица не са влияели или спирали проверки в моята фирма.

В моя бизнес сме заедно с д-р Данаил Генев. Той развива дългогодишна и успешна предприемаческа дейност в различни отрасли на икономиката, а от пет години сме заедно. Мъжът до мен се включи във фамилния бизнес след решение, взето от  съдружника на покойния ми баща. Тоест – става дума за най-обикновена ситуация в една традиционна семейна фирма.

Неочаквано за нас, прекият ни конкурент използва политическите събития в страната, нанасяйки ни тежки репутационни щети. На гърба на протестите и протестиращите той ни дискредитира пред клиентите, пред български и чужди партньори, пред обществото. В условията на икономическа криза, вследствие глобалната пандемия, нашата търговска верига бе подложена на безпрецедентен натиск. Злоупотребявайки с доверието на медиите и гражданите на площада, г-н Колев употреби непазарни методи, за да повлияе на пазара, да си осигури нечестно предимство, причинявайки ни финансови, морални и имиджови поражения.

Неочакван за нас е и опитът на г-н Колев да се самообяви за едва ли не  репресирана от властта жертва. Припомняме, че възходът на неговия бизнес, не само в търговията с детски играчки, а и в много други сфери (включително строителство), категорично се свързва с последните 10 години, в които управлява водещата днес политическа партия.   

Надявам се и вярвам, че гражданското общество ще си направи необходимите изводи и ще разбере истината. А за всичко останало ще разчитам на българския съд.