Повечето от българите са категорични за въвеждане на повече правила и ред в курортните места, показва експресен сондаж на Галъп. Допитването е направено между 31 януари и 1 февруари сред 801 пълнолетни българи от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл" по потребителски теми, осъществен съвместно с Националния борд по туризъм и със Съюз "Произведено в България".
8,5 млн. чуждестранни туристи са посетили България през годината
Например, всякакви мерки за въвеждане на ред по плажовете се одобряват. Мнозинство от 92% приемат идеята за по-ясни правила къде могат да се разполагат каравани и палатки. 84% одобряват "тавани" на цените на чадъри и шезлонги. Мнозинство от 63% принципно одобрява идеята за категоризиране на плажовете. 39% одобряват работата на туристическото министерство, 35% не я одобряват, а останалите се колебаят.
55% одобряват преместваемите обекти по морето да добият стандартизирана визия, 36% не одобряват, а останалите се затрудняват да отговорят. 67% обаче не са съгласни подобни търговски обекти около плажовете да бъдат напълно премахнати и продажбата на храни и напитки да се премести изцяло към първата линия с хотели. Очевидно, подобна мярка едновременно би затруднила и родните туристи, и би оскъпила покупките им поради надценките в хотелите, отбелязват социолозите.
Важно е да се създаде възможност курортите да бъдат развивани
Явно всякакви мерки за повече ред в туристическите райони се възприемат, но и крайностите се отхвърлят. Например за 62% проверките по курортните места трябва да се правят незабелязано и през цялото време, за да има постоянен контрол. 36% избират становището, че проверките по курортните места трябва да се правят заедно с медии и в присъствието на туристите - за да има повече гласност. Останалите се колебаят. Явно обществото ни предпочита по-скоро постоянните, отколкото показни мерки, смятат от Галъп.
Умуват за въвеждане на минимална цена за нощувка в хотел
Социолозите са проверили и други подобни двойки твърдения, които да уловят генералната структура на нагласите по потенциални алтернативни становища по дадени теми. Например е зададен въпрос дали като цяло концесионирането и въобще формите на стопанисване на плажовете са по-добрият вариант, или пък липсата на стопанисване и концесиониране - за да се съхрани максимално природният вид. 79% предпочитат концесионирането и стопанисването на плажове - за да се поддържа ред и чистота, а 17% предпочитат природния им вид.
Когато става дума за зимния туризъм, мнозинство от 67% смятат, че той като цяло се нуждае от нови лифтове и съоръжения, а 19% са на обратното мнение. Очевидно развитието на зимния туризъм и скиспорта се подкрепя, новите лифтове и съоръжения не се възприемат като проблем. Проблем се вижда по-скоро в опасността от презастрояване - както беше отбелязано в друг скорошен наш сондаж, припомнят социолозите.
Ангелкова: Трябва да се строят лифтове не само в Пирин
46% от българите над 18 години казват, че в последните пет години са почивали, макар и за малко, на български морски курорт. 35% твърдят същото за планински курорти у нас. 20% са посетили чуждестранен морски курорт, а 2% - чуждестранен планински курорт.
41% казват, че в започващата година ще посетят български морски курорт, 31% - че ще идат на български планински курорт. 15% се надяват да отидат, дори и за кратък отдих, на море в чужбина, а 3% - на планина в чужбина. Очевидно родната публика остава най-големият клиент на туристическата ни индустрия, коментират социолозите.
Дарик Добрич
8,5 млн. чуждестранни туристи са посетили България през годината
Например, всякакви мерки за въвеждане на ред по плажовете се одобряват. Мнозинство от 92% приемат идеята за по-ясни правила къде могат да се разполагат каравани и палатки. 84% одобряват "тавани" на цените на чадъри и шезлонги. Мнозинство от 63% принципно одобрява идеята за категоризиране на плажовете. 39% одобряват работата на туристическото министерство, 35% не я одобряват, а останалите се колебаят.
Галъп
55% одобряват преместваемите обекти по морето да добият стандартизирана визия, 36% не одобряват, а останалите се затрудняват да отговорят. 67% обаче не са съгласни подобни търговски обекти около плажовете да бъдат напълно премахнати и продажбата на храни и напитки да се премести изцяло към първата линия с хотели. Очевидно, подобна мярка едновременно би затруднила и родните туристи, и би оскъпила покупките им поради надценките в хотелите, отбелязват социолозите.
Важно е да се създаде възможност курортите да бъдат развивани
Явно всякакви мерки за повече ред в туристическите райони се възприемат, но и крайностите се отхвърлят. Например за 62% проверките по курортните места трябва да се правят незабелязано и през цялото време, за да има постоянен контрол. 36% избират становището, че проверките по курортните места трябва да се правят заедно с медии и в присъствието на туристите - за да има повече гласност. Останалите се колебаят. Явно обществото ни предпочита по-скоро постоянните, отколкото показни мерки, смятат от Галъп.
Умуват за въвеждане на минимална цена за нощувка в хотел
Социолозите са проверили и други подобни двойки твърдения, които да уловят генералната структура на нагласите по потенциални алтернативни становища по дадени теми. Например е зададен въпрос дали като цяло концесионирането и въобще формите на стопанисване на плажовете са по-добрият вариант, или пък липсата на стопанисване и концесиониране - за да се съхрани максимално природният вид. 79% предпочитат концесионирането и стопанисването на плажове - за да се поддържа ред и чистота, а 17% предпочитат природния им вид.
Галъп
Когато става дума за зимния туризъм, мнозинство от 67% смятат, че той като цяло се нуждае от нови лифтове и съоръжения, а 19% са на обратното мнение. Очевидно развитието на зимния туризъм и скиспорта се подкрепя, новите лифтове и съоръжения не се възприемат като проблем. Проблем се вижда по-скоро в опасността от презастрояване - както беше отбелязано в друг скорошен наш сондаж, припомнят социолозите.
Ангелкова: Трябва да се строят лифтове не само в Пирин
46% от българите над 18 години казват, че в последните пет години са почивали, макар и за малко, на български морски курорт. 35% твърдят същото за планински курорти у нас. 20% са посетили чуждестранен морски курорт, а 2% - чуждестранен планински курорт.
Галъп
41% казват, че в започващата година ще посетят български морски курорт, 31% - че ще идат на български планински курорт. 15% се надяват да отидат, дори и за кратък отдих, на море в чужбина, а 3% - на планина в чужбина. Очевидно родната публика остава най-големият клиент на туристическата ни индустрия, коментират социолозите.